نوشته شده توسط : احمد

در دنیای امروز به بخش مهمی از تجهیزات ساختمان‌ها و نظارت شهری تبدیل شده‌اند. با افزایش روزافزون نیاز به کنترل و امنیت، انواع دوربین مداربسته به عنوان مهم‌ترین بخش از سیستم‌های نظارت ویدئویی پیشرفت چشم‌گیری داشته‌اند. امروزه انواع مختلفی از دوربین های مدار بسته با کاربری‌های گوناگون تولید می‌شوند. از جمله خصلت‌های پیش‌بینی شده در دوربین های مدار بسته که انواع مختلف آن را از هم متمایز می‌کند، می‌توان به نوع فرستادن سیگنال، شکل ظاهری دوربین، محل مورد استفاده، زاویه دید پوشش داده شده توسط دوربین، قابلیت مقاومت در برابر باران و رطوبت، قابلیت دید در شب و همچنین قابلیت خواندن پلاک و کنترل ترافیک اشاره کرد.

دوربین مدار بسته

دوربین های مدار بسته در اماکن مختلفی استفاده می‌شوند. از کاربری‌های کوچک و جزئی مانند منازل و دفاتر کوچک تا شرکت‌های بزرگ، مجتمع‌های تجاری و فرودگاه‌ها از انواع دوربین مداربسته استفاده می‌کنند. در سطح شهر و خیابان‌ها نیز برای مقاصد مختلفی مانند نظارت شهری و کنترل جرایم، از دوربین های مدار بسته استفاده می‌شود. حتی در وسائط نقلیه مانند اتوبوس‌ها و قطارهای شهری نیز استفاده از انواع دوربین مدار بسته جهت نظارت ویدئویی بر مسافران و امنیت آن‌ها لازم است. به همین منظور و برای مرتفع ساختن نیاز شهروندان، انواع مختلفی از سیستم‌های نظارت تصویری و دوربین مدار بسته به وجود آمده‌اند. انتخاب نوع درست دوربین مدار بسته از نظر اقتصادی و امنیتی بسیار حیاتی است. در این مقاله نگاه مختصری به هرکدام از انواع این دوربین ها انداخته و به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

انواع دوربین مداربسته بر اساس سیگنال

دوربین‌های مدار بسته از نظر نوع فرستادن سیگنال به حافظه‌ی دستگاه ذخیره‌ساز و مانیتورینگ، شامل دو نوع آنالوگ و تحت شبکه (IP) می‌باشند. دوربین های آنالوگ نسل اولیه دوربین مدار بسته هستند، در حالی که دوربین مدار بسته تحت شبکه از انواع مدرن‌تر دوربین مدار بسته هستند که جدیدا مورد استقبال بیشتری قرار گرفته و استفاده از آن‌ها گسترش یافته است.

دوربین مدار بسته آنالوگ

دوربین‌های مدار بسته اولیه از انواع آنالوگ آن بوده‌اند که در حال حاضر نیز به صورت گسترده استفاده می‌شوند. این دوربین‌ها برای انتقال تصویر و اطلاعات خود از کابل‌های دو کواکسیال به نام rg59 استفاده می‌کنند. دوربین مدار بسته آنالوگ با استفاده از امواج آنالوگ برای انتقال اطلاعات از این کابل‌ها بهره می‌برند. کیفیت تصویر دورین‌های آنالوگ تابعی از طول کابل مورد استفاده برای انتقال تصاویر بوده و این دوربین‌ها در مقیاس بزرگ و کابل‌کشی طولانی دچار افت کیفیت تصویر می‌شوند. همچنین، به دلیل استفاده از امواج آنالوگ، وجود نویز می‌تواند باعث بروز اختلال در تصاویر این نوع از دوربین‌ها شود. به جهت جلوگیری از این اتفاق از تجهیزاتی مانند کابل دورشته‌ای استفاده شده و کیفیت تجهیزات جانبی مورد استفاده در کاهش نویز و افزایش کیفیت تصویر موثر است.

اطلاعات ارسال شده توسط انواع دوربین مداربسته آنالوگ باید به دستگاه‌های ضبط‌کننده دیجیتال به نام DVR انتقال داده شده و سپس به تصاویر دیجیتال تبدیل شوند. دستگاه DVR با گرفتن ورودی‌های متعدد از دوربین های آنالوگ، قادر به ذخیره‌سازی این تصاویر و بسته به نیاز کاربر تا چندین روز است. دستگاه DVR نیز با اتصال به تجهیزات نمایش‌دهنده (مانند صفحه نمایش کامپیوتر یا تلویزیون های عادی) امکان مانیتورینگ تصاویر را فراهم می‌کند. از جمله دلایل استفاده‌ی زیاد از دوربین های آنالوگ می‌توان به قیمت پایین‌تر آن‌ها در مقایسه با دوربین تحت شبکه و همچنین نصب سریع و آسان آن اشاره نمود. استفاده از دوربین آنالوگ در اماکن کوچک‌تر با سیم‌کشی کم، به صرفه است.

دوربین مدار بسته تحت شبکه (IP)

انواع دوربین مداربسته تحت شبکه برای اولین بار توسط شرکت اکسیس (Axis Communications) دردهه‌ی 90 میلادی تولید شدند. این دوربین‌ها در بازار امروز دوربین های مدار بسته در حال رشد بوده و در سال 2014 برای اولین بار توانستند نسبت به دوربین‌های آنالوگ فروش بیشتری را به ثبت برسانند. در دوربین مدار بسته تحت شبکه به جای استفاده از امواج آنالوگ، از امواج دیجیتال استفاده شده و همین امر باعث افزایش کیفیت تصاویر آن‌ها در مقایسه با دوربین های آنالوگ شده است. از دیگر مزایای استفاده از سیگنال دیجیتال باید به افزایش امنیت اطلاعات آن‌ها و جلوگیری از سرقت تصاویر اشاره کرد، چرا که امواج دیجیتال ارسالی در این دوربین‌ها به صورت کدگذاری شده و امن می‌باشند.

دوربین مدار بسته تحت شبکه نیز خود انواع مختلفی دارد، به صورتی که می‌توان از بعضی از آن‌ها به صورت بدون سیم (Wireless) استفاده نمود. دوربین های بی‌سیم نصب بسیار راحتی داشته و برای انتقال صدا و تصویر نیاز به هیچ کابلی ندارند. با این وجود، برای تامین انرژی مورد نیاز آن‌ها از منبع برق به کابل برق نیاز است. البته دوربین‌های بسیار کمی نیز وجود دارند که با استفاده از باتری کار کرده و کاملا بدون سیم هستند. دوربین های بی‌سیم صرفا در کابری‌های جزئی و کوچک کاربرد داشته و امکان استفاده از آن‌ها در اماکن بزرگ و پروژه‌های گسترده وجود ندارد. این دوربین ها با نصب نرم‌افزاری که توسط شرکت سازنده تولید شده است به راحتی از طریق کامپیوتر قابل دسترسی بوده و می‌توان با داشتن IP آن‌ها و وارد کردن آن در بروزر، تصاویر زنده از محل نصب را از راه دور مشاهده کرد.

دوربین‌های تحت شبکه (IP) برخلاف دوربین‌های آنالوگ از دستگاه DVR استفاده نمی‌کنند، بلکه برای ذخیره‌سازی تصویر از دستگاه‌های دیگری به نام NVR که به معنای دستگاه ضبط‌کننده تحت شبکه است بهره می‌برند. از آنجایی که این دوربین‌ها نیاز به کشیدن سیم از هر دوربین به صورت جداگانه به تجهیزات ذخیره‌سازی ندارند و از شبکه محلی استفاده می‌کنند، هزینه‌های کابل‌کشی آن‌ها در پروژه‌های سنگین بسیار پایین‌تر است. با وجود مزایای بسیار دوربین‌های تحت شبکه نسبت به دوربین‌های آنالوگ، به دلیل قیمت بالا و نصب نسبتا پیچیده‌تر همچنان در بسیاری از پروژه‌ها از دوربین‌های آنالوگ استفاده می‌کنند.

انواع دوربین مدار بسته

انواع دوربین مداربسته بر اساس شکل

دوربین مدار بسته دام (Dome)

نام‌گذاری این دوربین مدار بسته بر اساس شکل ظاهری آن بوده که به شکل گنبد (به انگلیسی: Dome) است. این دوربین‌های به شکل یک برجستگی گنبدی مانند هستند و از بالا به سقف متصل می‌شوند. این دوربین ها که پرکاربردترین نوع دوربین مدار بسته بوده، می‌توانند به صورت داخلی و یا خارجی در فضای باز استفاده شوند. یک مزیت شکل ظاهری دوربین های دام مشخص نبودن جهت تصویربرداری آن‌ها توسط افراد است. به همین دلیل در تمامی محیط عدم قطعیتی برای فرد مجرم ایجاد شده و همواره خود را تحت نظارت احساس می‌کند. از دیگر مزایای دوربین‌های دام می‌توان به سادگی در نصب و همچنین عدم دسترسی راحت به آن‌ها جهت آسیب دیدن اشاره کرد. این دوربین ها معمولا با بهره بردن از قابلیت دید در شب، توانایی ضبط تصاویر در تاریکی را نیز دارند.

 

دوربین مدار بسته بولِت (Bullet)

نوع پرکاربرد دیگری از دوربین های مدار بسته، دوربین بولِت می‌باشد که این نوع دوربین هم نام خود را وامدار شباهت به شکل و عملکرد گلوله (به انگلیسی: Bullet) است. این دوربین ها با داشتن یک پایه به راحتی به دیوار متصل شده و جهت تصویربرداری آن‌ها به سادگی و به شکل دستی قابل تنظیم است. کیفیت تصاویر ضبط شده توسط دوربین بولت بالاست. معمولا از دوربین‌های بولت در خارج از ساختمان و در فضای باز استفاده می‌شود. به همین دلیل دوربین‌های بولِت دارای قاب محکمی برای محافظت در برابر گرد و غبار، رطوبت و سایر اتفاقات طبیعی هستند. همچنین برای تصویربرداری بهتر در فضای بزرگ و باز می‌توان بر حسب نیاز از لنزهای وری‌فوکال (Varifocal) با قابلیت زوم مغیر با کیفیت مناسب استفاده نمود. این دوربین‌ها نیز برای قابلیت ضبط تصاویر در تاریکی شب می‌توانند از ویژگی دید در شب بهره‌مند شوند.

دوربین مدار بسته اسپید دام (PTZ)

دوربین های اسپید دام یا PTZ که از لحاظ ظاهری به دوربین های دام شبیه هستند، با این تفاوت که قابلیت چرخش و حرکت در جهت دلخواه را دارند. نام انگلیسی این دوربین ها PTZ بوده که مخففی از سه کلمه‌ی Pan (حرکت کردن به بالا و پایین)، Tilt (کج شدن به چپ و راست) و Zoom (بزرگنمایی کردن) به وجود آمده‌است که به قابلیت‌های این نوع از دوربین مدار بسته اشاره دارد. دوربین های اسپید دام می‌توانند در محیط داخلی یا خارج از ساختمان با استفاده از قابلیت‌های ضد رطوبت و غبار استفاده شوند. از جمله کاربردهای این نوع از دوربین مدار بسته علاوه بر نظارت امنیتی با دوربین، می‌توان به تصویر برداری از رخدادهای ورزشی، مراسمات زنده و کنفرانس‌ها با حرکت دوربین اشاره کرد. دوربین‌های اسپید دام نیازمند اپراتوری هستند که آن‌ها را از راه دور کنتلر کرده و جهت و بزرگنمایی تصویربرداری را تعیین کند.

دوربین مدار بسته فیش‌آی (Fish-eye)

دوربین‌های فیش‌آی با بهره بردن از یک لنز فیش‌آی می‌توانند با زاویه‌ای بسیار وسیع و دیدی 360 درجه و پانورامایی، محیط زیادی را تحت پوشش خود قرار دهند. این دوربین‌ها به سقف محیط متصل شده و به دلیل زاویه دید بالای خود، باعث کاهش تعداد دوربین‌های مورد نیاز برای پوشش کامل محیط می‌شوند. تصویر ضبط شده توسط دوربین های فیش‌آی به صورت کشیده شده و گسترده است و به همین دلیل نام این نوع از لنر که در آن استفاده شده است را چشم ماهی (به انگلیسی: Fish-eye) گذاشته‌اند. با استفاده از دوربین های فیش‌آی می‌توان فضای مورد پوشش تصویری را افزایش داد و به همین دلیل از این نوع از دوربین مدار بسته در اماکنی که فضای بزرگی دارند مانند فرودگاه، پارکینگ، تقاطع خیابان‌ها و سالن‌های تولید استفاده می‌شود.

دوربین مدار بسته کیوب (Cube)

دوربین‌های کیوب که به شکل مکعبی هستند (به انگلیسی:Cube) از انواع دیگر دوربین مدار بسته هستند که به نسبت کوچکترند و به دلیل شکل خود، به راحتی قابل نصب هستند. دوربین‌های کیوب می‌توانند به صورت بی‌سیم و برای کاربری‌های جزئی و خانگی استفاده شده و با اتصال به اینترنت و از طریق موبایل یا کامپیوتر، تصاویر زنده از محیط خود را برای کاربر ارائه کنند. دوربین های مدار بسته کیوب در مصارف خانگی و در مصارفی که نیاز به کنترل از راه دور وجود دارد، استفاده می‌شوند.

کلام نهایی

به طور کلی می‌توان گفت که به دلیل کاربردهای فراوان امروزه‌ی دوربین مدار بسته در سیستم‌های نظارتی و امنیتی و همچنین در کنترل شهری، صنعتی و کسب و کار های مختلف، انواع بسیار مختلف و متفاوتی از دوربین های مدار بسته با تکنولوژی، کارایی و ظاهر گوناگون به وجود آمده‌اند. به منظور استفاده‌ی بهینه از منابع و پوشش حداکثری و مناسب محیط، انتخاب درست انواع دوربین مداربسته از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین قبل از اجرای پروژه نصب دوربین مدار بسته بهتر است از خدمات مشاوره ارائه شده توسط افراد حرفه‌ای و باتجربه در این کار، استفاده نمود.



:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

از پرکاربردترین و پرفروش‌ترین انواع دوربین مدار بسته است. این نوع دوربین مدار بسته در کنار دوربین مدار بسته بولت (Bullet)، اکثریت دوربین‌های مدار بسته را تشکیل می‌دهند. استفاده از این دوربین ها در نظارت ویدئویی در امنیت افراد، اموال، منابع و ساختمان‌ها امروزه نقش پررنگی دارد. تعداد دوربین‌های مدار بسته در جهان در سال‌های گذشته رشد به سزایی داشته، به طوری که در سال 2014 تخمین زده می‌شد که 240 میلیون دوربین مدار بسته در سراسر جهان فعالند، و این عدد در پایان سال 2019 به 770 میلیون رسیده است. همچنین پیش‌بینی می‌شود که در سال 2021 نیز تعداد دوربین های مدار بسته در جهان رشد 7 درصدی داشته باشد.

دوربین مدار بسته دام

دوربین‌های مدار بسته بر اساس موارد مختلفی همچون نوع سیگنال و شکل ظاهری دسته‌بندی می‌شوند. در دسته‌بندی بر اساس شکل ظاهری، می‌توان به دوربین‌های دام، بولت، فیش‌آی، باکس و کیوب اشاره کرد. دوربین مدار بسته دام که رایج‌ترین نوع دوربین مدار بسته بوده و امروزه در انواع ساختمان‌های تجاری، مسکونی، عمومی و همچنین سیستم نظارت شهری استفاده می‌شود، به شکل گنبدی بوده و به همین دلیل به این نام خوانده می‌شود. در این مطلب قصد داریم با بررسی ویژگی‌ها، کاربردها، مزایا و محدودیت‌های این نوع دوربین، به بررسی آن بپردازیم.

شکل ظاهری دوربین مدار بسته دام

دوربین مدار بسته دام داخل یک محفظه شیشه‌ای به شکل یک نیم‌کره و گنبدی شکل بوده و به همین دلیل به آن دوربین دام (به انگلیسی: Dome و به معنای گنبد و برآمدگی) می‌گویند. دوربین‌های دام بسیار پر استفاده بوده و در انواع و اندازه‌های مختلف طراحی شده‌اند به طوری که بتوانند در برابر عوامل مختلف بیرونی مانند سرقت، رطوبت و گرد و خاک مقاومت کنند. همچنین از قابلیت‌های مختلف مانند دید در شب و ارسال تصاویر بر روی اینترنت نیز می‌توانند بهره برند. دوربین مداربسته دام نصب نسبتا ساده‌ای داشته و از قسمت صاف پشتی خود به هرجایی مانند سقف یا پایه‌ای مخصوص پیچ می‌شود. به دلیل شکل دوربین دام که از بالا متصل می‌شود، جلوی ساخت لانه یا تار توسط جانورانی مثل کبوتر‌ یا عنکبوت گرفته شده و پوشش لنز دوربین به این وسیله گرفته نمی‌شود، مسئله‌ای که در دوربین‌های بولت می‌تواند مشکل‌ساز شود.

دوربین‌های مدار بسته دام به دلیل شکل ظاهری خود در فضاهای بزرگ می‌توانند پوشش مناسبی ارائه دهند. اگرچه بسیاری از این دوربین‌ها می‌توانند در فضای آزاد و در معرض باران نیز نصب شوند، ولی در بسیاری از موارد برای کاربردهای داخلی استفاده می‌شوند. ظاهر مناسب و شکیل آن‌ها استفاده از این نوع دوربین را برای نصب در لابی هتل‌ها، سالن‌های بزرگ در فروشگاه‌ها و رستوران‌ها ممکن کرده است. پوشش لنز این دوربین‌ها گسترده‌تر بوده و در بعضی از مدل‌ها (دوربین اسپید دام) قابلیت حرکت و کنترل از راه دور را نیز دارد، در حالی که در دوربین‌های بولت جهت لنز به سمت یک نقطه بوده و دستی تنظیم می‌شود، اگرچه از لحاظ فاصله قادر به پوشش مناطق دورتری هستند.

دوربین اسپید دام

نوع خاصی از دوربین دام نیز وجود دارد که به اسپید دام (PTZ Camera) معروف بوده و نام انگلیسی آن برگرفته از سه کلمه‌ی Pan، Tilt و Zoom است که به معنای حرکت در راستای بالا و پایین، چپ و راست و همچنین بزرگنمایی می‌باشد. همانطور که از اسم این نوع دوربین پیداست، لنز آن قابلیت حرکت و پوشش گسترده‌ی محیط را دارد. استفاده از این دوربین نیازمند اپراتوری برای کنترل آن به صورت دستی و بررسی تصاویر است. بسته به نوع نرم‌افزار، دستگاه می‌تواند حرکات را به صورت اتوماتیک نیز دنبال کرده و ضبط کند. این دوربین این مزیت را دارد که می‌توان از راه دور و با تغییر زاویه و بزرگنمایی لنز آن، به تصاویر زنده از مکان وسیعی در حالت 180 درجه یا 360 درجه دست پیدا کرد.

اگرچه دوربین اسپید دام با حرکت خود فضای زیادی را پوشش می‌دهند ولی به تنهایی و به صورت همزمان زاویه دید محدودی داشته و این می‌تواند در کاربری عمومی مشکلاتی را به همراه آورد. به طور مثال در صورتی که این دوربین‌ها روی حالت اتوماتیک یا پیش‌فرض تنظیم شده باشند، چرخه‌ی ضبط آن‌ها امکان دارد به صورتی عمل کند که بعضی از نقاط را در لحظات حساس پوشش نداده و حوادث مهمی را از دست دهد. همچنین به دلیل وجود قطعات مکانیکی زیاد که در حال حرکت هستند، امکان خرابی زودهنگام در دوربین های اسپید دام بیشتر بوده و عمر کوتاه‌تری دارند.

دوربین مدار بسته دام

بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته برای منزل

مزایای دوربین مدار بسته دام

دوربین های مدار بسته دام با شکل ظاهری خاص خود مزیت‌هایی را به ارمغان آورده‌اند که کاربردهای مهمی را برای آن‌ها به وجود آورده است. در این قسمت به بررسی چند مزیت کلیدی در دوربین دام می‌پردازیم.

مشخص نبودن جهت ضبط تصویر

یکی از مهم‌ترین و عمده‌ترین مزایای دوربین‌های مدار بسته دام، این است که افراد بیرونی نمی‌توانند جهت فیلمبرداری آن را به راحتی تشخیص دهند. لنز دوربین داخل یک برآمدگی شیشه‌ای است که داخل آن به سختی دیده می‌شود، بنابراین فرد خاطی نمی‌تواند متوجه شود که لنز دوربین به چه سمتی نشانه رفته است. این عدم قطعیت و مشخص نبودن نقاط مورد پوشش توسط دوربین خود باعث ایجاد عدم امنیت برای فرد سارق می‌شود. احتمال به شناسایی دستگیری توسط مراجع امنیتی، باعث پیشگیری از وقوع جرم توسط مجرمین شده است.

استقامت مکانیکی بالا

از دیگر مزایای دوربین مدار بسته دام باید به استقامت بالای آن‌ها اشاره کرد. دوربین های مدار بسته همیشه در معرض خرابکاری بوده و سارقان در صورت احساس خطر و احتمال شناسایی، به خراب کردن و در نتیجه از بین بردن نظارت آن‌ها می‌پردازند. دوربین دام به گونه‌ای طراحی و ساخته می‌شود که در مقابل خرابکاری و آسیب مجرمان در امان بماند. قاب دوربین‌ها با استانداردهای بالای ضد خرابکاری (مانند IK08 و IK10) (لینک خارجی https://en.wikipedia.org/wiki/EN_62262) طراحی شده‌اند و از خود دوربین درون محفظه‌ای بسیار محکم و غیر قابل نفوذ محافظت مکانیکی می‌شود. از کار انداختن این دوربین‌ها به راحتی ممکن نبوده و نیازمند ابزار خاص است. در مقابل دوربین‌های بولت را که در ارتفاع پایین‌تری هم قرار دارند را می‌توان به صورت دستی تغییر جهت داده و جلوی ضبط تصاویر را گرفت.

زاویه دید وسیع

دوربین‌های مدار بسته دام به گونه‌ای است که می‌تواند زاویه‌ی وسیع‌تری را نسبت به دوربین‌های دیگر پوشش دهد. لنز دوربین بولت به عنوان دیگر نوع پرفروش دوربین مداربسته به یک سمت نشانه رفته، و اگرچه از قابلیت بزرگنمایی و دید تا دوردست خوبی بهره می‌برد، اما زاویه‌ی بزرگی را نمی‌تواند تحت پوشش خود قرار دهد. دوربین دام در مکان‌های وسیع و سالن‌های بزرگ پراستفاده‌تر است. در سالن‌های رستوران، بانک، محوطه‌های بزرگ مانند مدرسه، چهارراه‌های شلوغ شهر، سالن‌های تولید و همچنین بیمارستان‌ها می‌توان دوربین‌های مدار بسته از نوع دام را یافت.

سایر ویژگی‌ها

دوربین های مدار بسته دام از مزیت‌های گوناگون دوربین های مدار بسته نیز استفاده می‌برند. به طور مثال انواع گوناگونی از دوربین دام به صورت ضد آب و مقاوم در برابر باران ساخته شده است. از این دوربین‌ها می‌توان در بیرون از ساختمان‌ها، خیابان‌های شهر و مناطقی که امکان تماس با آب وجود دارد استفاده کرد. همچنین بعضی دوربین های مدار بسته دام را به وسیله هیتر گرمایی و سنسور دما به طوری طراحی کرده‌اند که قابلیت کار در دماهای بسیار پایین یا بالا را داشته باشد. استفاده از قابلیت دید در شب (IR) نیز در دوربین های مدار بسته دام باعث می‌شود استفاده از آن‌ها در تاریکی شب و اماکن تاریک ممکن شود.

بیشتر بخوانید: نمایندگی هایک ویژن   پشتیبانی هایک ویژن

محدودیت‌های دوربین دام

دوربین دام محدودیت‌هایی نیز دارد که باعث می‌شود در مواردی استفاده از انواع دیگر، دوربین مدار بسته به‌صرفه‌تر باشد. بعضی از این محدودیت‌ها را بررسی می‌کنیم.

نصب سخت‌تر به نسبت دوربین بولت

دو نوع دوربین مدار بسته‌ی دام و بولت عمده‌ی دوربین‌ها را تشکیل می‌دهند. هر دو نوع این دوربین‌ها با توجه به استفاده مکرر از نصب و راه‌اندازی ساده‌ای برخوردارند. به هر حال، نصب دوربین مدار بسته دام نسبت به دوربین نوع بولت اندکی سخت‌تر است. دوربین بولت دارای پایه‌ایست که مستقلا به دیوار متصل شده و به راحی جدا می‌شود، در حالی که در دوربین دام باید قسمت مسطح دوربین به سقف متصل شود. همچنین برای تغییر زاویه‌ی مورد پوشش دوربین دام باید آن را باز کرده و مجددا تنظیم نمود، در حالی که زاویه‌ی ضبط دوربین بولت را می‌تواند به راحتی و دستی تغییر داد و هر هر جایی که در اطراف دوربین قرار دارد، تصویربرداری کرد.

محدودیت محل نصب

اگرچه هر دو نوع دوربین مدار بسته دام و بولت با قابلیت‌های خاص استفاده شده در آن‌ها توانایی نصب در هر محیطی را دارند، اما نصب دوربین دام می‌تواند محدودیت‌هایی داشته باشد. به طور مثال دوربین دام به گونه‌ای طراحی شده که قسمت مسطح آن به سقف متصل شود، مسئله‌ای که همیشه ساده نبوده و امکان وجود محدودیت هست. در مقابل دوربین‌های مدار بسته بولت را می‌توان به هر قسمتی از دیوار یا سقف متصل کرد. همچنین در نصب ،دوربین مدار بسته دام در قسمت‌های گوشه‌ای محیط، حداقل نصف فضای اطراف آن‌ها را دیوار پوشش داده فلذا از پتانسیل کامل خود استفاده نمی‌کنند. این مسئله باعث شده دوربین دام در میان فضاهای وسیع بیشتر به کار رود. ظاهر زیباتر آن نیز این کاربری را بیشتر مورد توجه قرار داده است.

کلام آخر؛ در خرید دوربین دام به چه مسائلی توجه کنیم؟

دوربین مدار بسته دام پراستفاده‌ترین نوع دوربین مدار بسته در دسته‌بندی مربوط به شکل ظاهری هستند. این دوربین‌ها با امکانات خود قابلیت استفاده در هر مکان و شرایطی را دارند. از جمله مسائل مورد توجه در هنگام خرید، تعداد دوربین مورد نیاز است. دوربین‌های دام می‌توانند فضای بیشتری را ولی در فاصله کوتاه‌تر پوشش دهند. نوع PTZ این دوربین نیز قابلیت حرکت و پوشش کامل محیط را دارد، ولی این پوشش حداکثری به صورت همزمان مهیا نیست. محل و نوع استفاده از دوربین نیز باید مورد توجه قرار گیرد، در صورت قرار داشتن دوربین در خارج از محیط ساختمان باید در برابر باران و گرد و خاک مقاومت داشته و در صورت استفاده در تاریکی، باید به قابلیت دید در شب (IR) مجهز باشد. مطرح کردن این سوالات با مشاوران مجرب در نصب دوربین مدار بسته می‌تواند به انتخابی مطمئن و مناسب کمک کند.

بیشتر بخوانید: برند هایک ویژن



:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

یکی از بحث هایی است که برای افزایش امنیت محیط های مسکونی در میان ساکنین یک ساختمان یا یک مجتمع مسکونی اتفاق می افتد. سوال اصلی چنین جمع هایی این است که کدام یک از انواع دوربین مدار بسته برای استفاده در منزل مناسب است؟ اگر تا به حال وسیله ای از حیاط منزل شما دزدیده شده است! رانندۀ سر به هوایی با ماشین شما که جلوی در خانه خود پارک کرده‌ بودید، برخورد و فرار کرده باشد! به احتمال زیاد الان در زمره افرادی هستید که برای ارتقای امنیت محل سکونت به دنبال دوربین مدار بسته برای منزل خود میباشید و در عین حال چیز زیادی از آن نمیدانید. مسلما داشتن شاهد صادقی مانند دوربین مدار بسته برای منزل ارزش سرمایه گذاری کردن را دارد و بنابراین در این مقاله میخواهیم به شما کمک کنیم تا بهترین دوربین مدار بسته برای منزل خود انتخاب کنید.

این دستگاه های کوچک که هر روز هوشمندتر میشوند طوری طراحی شده اند که در شرایط آب و هوایی مختلف مانند برف، باران، دمای هوای بالا یا پایین مقاومت کافی را داشته باشند و این موارد تاثیر بر عملکرد آنها نداشته باشد. به طور کلی نوعی از دوربین مدار بسته برای منزل مناسب است که در وهلۀ اول بی سیم بوده و علاوه بر آن قابلیت ارسال تصویر از طریق اینترنت را داشته باشد. از آنجایی که امروزه وجود شبکه های وای فای در منازل امری عادی به حساب می‎آید؛ وجود چنین قابلیتهایی در دوربین مدار بسته برای منزل شما این امکان را فراهم میکند که به صورت زنده و آنلاین شرایط حاکم بر محل سکونت خود را بررسی کنید.

دوربین مداربسته برای منزل

دیگر ویژگی مهمی که میتواند در انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل شما تاثیر به سزایی داشته باشد، قابلیت ارسال هشدار به تلفن همراه شما است. بر اساس این ویژگی و تنظیمات انجام شده هنگامی که شی یا فردی در منطقۀ تنظیم شده و در محدودۀ دید دوربین حرکت کند پیام هشداری برای شما فرستاده میشود یا در بعضی دوربین ها قابلیت ضبط ویدیویی صحنه وجود دارد. در دستگاههای پیشرفته‌تر حتی این امکان وجود دارد که با استفاده از میکروفن و بلندگوهای تعبیه شده در فضای بیرونی محل سکونت شما هنگامی که پیام هشدار را دریافت کردید توسط تلفن هوشمندتان با فردی که در آن محوطه قرار دارد و سنسور هشدار را فعال کرده صحبت کنید.

بدین ترتیب با انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل خود میتوانید به آسانی و با خیال راحت بر اتفاقات جاری در خانه و حوالی آن مسلط باشید، بدون اینکه حتی نیاز به حضور فیزیکی در خانه باشد. توجه داشته باشید که بعضی از دوربین ها صرفا برای استفاده در محیط داخلی و سربسته مناسب هستند و بعضی دیگر برای فضای بیرونی طراحی شده اند. در این بین دوربین هایی وجود دارند که میتوان آنها را هم در منزل و هم در محیط بیرونی آن استفاده کرد.

دوربین های مدار بسته که در فضای بیرونی قرار دارند چطور کار میکنند؟

اگر به دنبال دوربین مداربسته برای منزل و به خصوص فضای بیرونی محل سکونت خود هستید. شاید بد نباشد که با طرز کار آنها آشنایی داشته باشید. بیشتر دوربین های مدار بسته امنیتی که در فضای بیرونی خانه یا ساختمان نصب میشوند بی‌سیم بوده و از شبکه رادیویی وای فای استفاده میکنند تا به شبکه خانگی شما متصل شوند. با این کار و با استفاده از اپلیکیشنی که بر روی تلفن همراه شما نصب میشود این امکان را فراهم میکنند تا از هر جایی که هستید که تصاویر آنها دسترسی داشته باشید. اما علاوه بر این مدلها موارد دیگری هم هستند که به کابل و سیم نیاز داشته و از فناوری‌های دیگری مانند اترنت، بلوتوث، اینترنت مرکزی ساختمان و مانند آن برای اتصال به اپلیکیشن و تلفن همراه شما استفاده میکنند.

در انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل خود باید به شرایط نصب آن هم توجه داشته باشید. همانطور که از نامش پیداست دوربین نصب دوربین‌های بی سیم  از همتاهای سیم دار آنها ساده تر است. بدیهی است که برای نصب این دوربین ها نیاز به کابل کشی ندارید. از سوی دیگر مجبور نیستید آنها را نزدیک پورت اترنت نصب کنید بنابراین در جانمایی این دوربین ها با مشکل کمتری مواجه خواهید شد. در مقایسه با انواع دیگر دوربین مدار بسته برای منزل، نصب دوربین های وای فای که با باتری کار میکنند از همه ساده تر است. تا وقتی که در محدوده پوشش دهی روتر شما قرار دارند میتوانید به راحتی آنها را هر جایی نصب کنید؛ بدون آنکه نگران کابل کشی یا اتصال آنها به منبع برق باشید. این دوربین ها معمولا از باتری های قابل شارژ استفاده میکنند که به راحتی قابل تعویض شدن هستند. از سوی دیگر این نقطه قوت آنها در عین حال نقطه ضعف هم به حساب می‌آید، زیرا دانما نیاز به تعویض و شارژ باتری ها دارید و در نظر داشته باشید که این باتری ها در هوای سرد سریعتر تخلیه میشوند. نصب دوربین هایی که با بلوتوث کار میکنند هم ساده است اما مشکل اینجاست که برای اتصال آنها باید در شعاع 13 متری آنها باشید.

توجه داشته باشید که اگر انتخاب نهایی شما در مورد دوربین مدار بسته برای منزل دوربین بی سیم است؛ دوربینی را انتخاب کنید که یا به باند رادیویی 2.4 گیگاهرتز یا 5 گیگا هرتز متصل شود. اگر سیگنالهای شبکۀ وای فای خانگی شما ضعیف است بهتر است از یک تقویت کننده سیگنال یا wireless range extender استفاده کنید.

کیفیت تصویر

اگر کیفیت تصویر دوربین مدار بسته برای منزل شما به قدر کافی خوب نباشد و تصویر واضحی از آنچه که پیرامون محل زندگی شما میگذرد نشان ندهد، عملا بلا استفاده است. دوربینی که کیفیت تصویر آن 720p است تصویر مناسبی را ارائه میکند. اما مشخصا دوربینی که کیفیت تصویر آن 1080p باشد علاوه بر اینکه تصویری با کیفیت بالاتر نمایش میدهد، جزئیات بیشتری را هم فراهم میکنند. میتوان گفت کیفیت تصویر 1080محبوب ترین رزولوشنی است که معمولا افراد در مورد دوربین مدار بسته برای منزل خود انتخاب میکنند. به علاوه نیاز به فضای ذخیره سازی خیلی زیادی ندارد و با کیفیت خوبی از طریق تلفن، تبلت، مانیتور کامپیوتر شخصی و تلویزیون دیده میشود.

دوربین های پیشرفته تری هم هستند که کیفیت تصویر 4K ارائه دهند. اما در وهلۀ اول برای اینکه به خوبی کار کنند باید شبکۀ اینترنت خانگی شما سرعت بالا و سیگنالهای قوی داشته باشد. در غیر اینصورت تصویر دریافتی  شما با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد. از دیگر نقاط ضعفی که ممکن است با انتخاب این دوربین مدار بسته برای منزل خود داشته باشید نیاز به فضای ذخیره‌سازی بسیار زیاد و متعاقبا هزینه بالایی که بابت آن متحمل میشوید است.

دوربین مداربسته منزل

ویژگی های مهم دیگر

علاوه بر کیفیت تصویر هنگام انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل، باید به زاویه دید آنها هم توجه داشته باشید. همچنین قابلیت دید در شب از ویژگی‌های مهم و مفید دوربین مدار بسته برای منزل به شمار می‌آیند. بیشتر دوربین‌ها از ال ای دی‌ های IR یا مادون قرمز برای ارائه تصویر سیاه و سفید در شب استفاده میکنند. اما تعداد دیگری هم هستند که با استفاده از نور سفید حتی در شب و نور کم هم تصویر تمام رنگی ارائه میدهند. بهتر است دوربینی انتخاب کنید که در هنگام تاریکی و نور کم تا شعاع حداقل 12 یا 13 متری دوربین را پوشش بدهد.

تشخیص صدا و حرکت

هنگام انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل باید نیازهای خود را به طور کامل شناسایی کنید تا بتوانید بهترین مورد را خریداری کنید. برخی از دوربین‌هایی که در فضای بیرونی محل سکونت نصب میشوند به حسگرهای حرکت و صدا مجهز هستند. هر گونه حرکتی که در محوطۀ تنظیم شده صورت بگیرد موجب تحریک این سنسورها میشود. در ادامه این حسگرها به دوربین دستور ضبط ویدیو و گاها ارسال پیام هشدار را میدهند. این پیام هشدار میتواند از طریق پیامک، ایمیل یا زنگ زدن به تلفن همراه شما صورت بگیرد.

اگر بخواهید لایه امنیتی دیگری به سیستم امنیتی محل سکونت خود اضافه کنید. میتوانید دوربین مدار بسته برای منزل با قابلیت تشخیص صدا تهیه نمایید. با این ویژگی اگر شخصی بیرون از محدودۀ لنز دوربین یا سنسورهای حرکتی باشد، با استفاده از حسگرهای صدا باز هم متوجه حضور آنها می‌شوید. توجه داشته باشید که میزان حساسیت این سنسورها باید به گونه‌ای تنظیم شود که صدای حیوانات خانگی مانند سگ یا گربه، ماشین‌های پر سر و صدا و صداهای تصادفی دیگر موجب تحریک سنسور نشوند. در بیشتر موارد وقتی دوربین مدار بسته برای منزل شما مجهز به میکروفن و سنسور صوتی باشد، به بلندگو هم مجهز بوده و امکان برقراری صدا را به صورت دوطرفه فراهم میکند. بدین ترتیب میتوانید با فرد یا افرادی که در آنجا حضور دارند گفتگو کنید.

فضای ذخیره‌سازی

از دیگر نکات مهمی که هنگام انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل باید به آن توجه کنید، فضای ذخیره‌سازی است. کاملا مشخص است که ویدیوهای ضبط شده نیاز به فضایی برای ذخیره شدن دارند تا امکان دسترسی مجدد به آنها فراهم باشد. راه‌های زیادی برای ذخیره‌سازی این ویدیوها وجود دارد. به صورت معمول برای صرفه‌جویی در هزینه این ویدیوها تا مدت مشخصی مثلا 30 روز نگهداری میشوند و پس از آن ویدیوهای قدیمی پاک شده و ویدیوهای جدید بر روی آنها ضبط شده یا به اصطلاح overwrite میشوند.

در بعضی از دوربین‌ها امکان تعبیۀ کارت حافظۀ SD وجود دارد. اما مشخصا ظرفیت این نوع حافظه محدود است. هاردهای اکسترنال محبوب‌ترین نوع فضای ذخیره‌سازی در زمینه دوربین مداربسته برای منزل به شمار میروند.

البته باید بدانید که در انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل و ذخیره‌سازی تصاویر آن، معمولا به NVR یا DVR هم نیاز دارید. NVR  شکل کوتاه شدۀ عبارت Netwrok Video Recorder به معنای ضبط کننده ویدیو تحت شبکه میباشد. ضبط کننده NVR  با استفاده از شبکۀ اینترنت، تصاویر ویدیویی را به صورت مستقيما و با استفاده از کابل Cat5 یا Cat6 ضبط می‌کنند. NVR همراه با دوربین‌های مداربسته تحت شبکه IP  به کار می‌رود. به علاوه دو نوع NVR وجود دارد. PoE ، که عموماً با پورت های اترنت (Ethernet) به دوربین‌های PoE متصل میشوند. NVR وای فای (WiFi) که قابلیت اتصال به درگاه NO  را دارند تا امکان اتصال دوربین به صورت بی‌سیم فراهم شود.

نوع دیگر ضبط کننده‌های دیجیتال،DVRها هستند. DVR شکل کوتاه شدۀ عبارت (Digital Video Recorder) است. DVRها به وسیلۀ کابل‌ها و اتصالات کواسیکال تصاویر ویدیویی را ضبط کرده و پیش از ارسال از طریق سیگنال دیجیتال آنها را فشرده می‌کنند. ضبط کننده دیجیتال DVR با دوربین مدار بسته آنالوگ سازگار است.

هزینه

مسلما هزینه از عوامل مهم دیگر در انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل به شمار میرود. بهتر است بدانید که دوربینهای مدار بسته که قابلیت نصب در محیط خارج از منزل را دارند، نسبت به همتایان خود که در محیط سربسته نصب میشوند، گرانتر هستند. مشخصا دوربین ها با ویژگیهای مختلف در بازۀ قیمتی مختلفی وجود دارند که هر یک از آنها میتوانند خدمات مناسبی را ارائه دهند. اما در نظر داشته باشید که هر چقدر دوربین مدار بسته برای منزل شما هوشمندتر باشد، نیازمند پرداخت هزینۀ بیشتری خواهید بود. مجهز بودن دوربین به ویژگی‌هایی مانند  حسگر حرکتی یا صوتی، تشخیص چهره، اتصال سلولی، ضبط ویدیو به صورت time-lapse ، ویژگیهای مربوط به فضای ذخیره‌سازی، قابلیت اتصال باتریهای شارژی و مانند آنها موجب بالاتر رفتن قیمت و هزینۀ پرداختی شما میشوند.

کلام آخر

اولین گام انتخاب بهترین دوربین مدار بسته برای منزل، شناسایی نیازها و خواسته‌هایتان است. سپس با اندکی آشنایی با ویژگیهای مختلف دوربینهای مدار بسته، مانند مواردی که در این مقاله ذکر شد؛ میتوانید بهتر تصمیم‌گیری کنید. یکی دیگر از روشهایی که سریع و مطمئن تر شما را به انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل هدایت میکند، کمک گرفتن از متخصصان و نمایندگان فروش این محصولات میباشد. بسیاری از شرکت‌ها مانند مهرتجارت به صورت رایگان در این زمینه به شما مشاوره میدهند و شما تا رسیدن به گزینۀ مورد نظرتان همراهی میکنند.



:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

دوربین مداربسته شیراز یکی از خدمات شرکت مهر تجارت برای هموطنان عزیز ساکن در شهر شیراز است. شیراز بزرگترین کلان شهر جنوب ایران به حساب می آید که به عنوان مرکز صنعتی، تفریحی و توریستی استان های جنوبی شناخته شده است. همین موضوع باعث شده است که ارگان های مختلف خدماتی و اداری در بخش های مختلف صنعت، پزشکی، بانک ها و .. در این شهر به شدت گسترش یابد. شهر شیراز از قدمتی چند هزار ساله برخوردار است و از نظر تاریخی پایتخت اولین امپراطوری جهان ( هخامنشیان) نیز به حساب می آید، شهروندان شیراز امروز نیز از تمدن کهن خود چراغ راهی ساخته اند تا بتوانند در قرن بیست و یکم همراه با تکنولوژی های روز دنیا یک شهر مدرن و زیبا برای زندگی بهتر و با کیفیت همه ساکنین این شهر ایجاد کنند.

همان طور که در بالا اشاره کردیم با گسترش اماکن عمومی و دولتی در هر شهر نیاز به سیستم های نظارت تصویری و نصب دوربین های مداربسته به یک ضرورت اجتناب ناپذیر تبدیل می شود. شیراز نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در سالهای گذشته شاهد گسترش نصب سیستم های نظارتی و دوربین های مداربسته در اماکن مختلف شهر شیراز بوده ایم.

شیراز

در این مقاله برند ها و تکنولوژی های مختلفی که در صنعت دوربین های مداربسته حفاظتی در شیراز مورد استقبال قرار گرفته است را به شما معرفی کنیم. همچنین برای خرید دوربین های مداربسته در انواع مختلف به صفحه فروشگاه هایک ویژن ما مراجعه کنید.

دوربین مدار بسته هایک ویژن

هایک ویژن برندی مطرح در سطح جهانی در زمینه دوربین های مداربسته و سیستم های حفاظتی است که در سال 2001 یک فعالیت خود را به شکل محدودی در کشور چین آغاز کرد اما به دلیل پتانسیل های جمعیتی و تولیدی کشور چین به سرعت میزان تولیدات و کیفیت محصولات این شرکت رشد چشمگیری را تجربه کرد. این شرکت، امروز یکی ازشرکت های معتبر در زمینه تولید تجهیزات حفاظتی در دنیا به حساب می آید و محصولات آن به بیش از 80 کشور دنیا صادر می شود.

از نظر تکنولوژی های استفاده شده برای تولید دوربین مداربسته، شرکت هایک ویژن یک از بهترین تولیدکنندگان دوربین مدار بسته و سیستم های امنیتی با تکنولوژی HD-TVI در جهان است.  کیفیت بالا به همراه قیمت اندک از مهمترین استراتژی های این شرکت برای نفوذ در بازار جهانی بوده و هست . به عبارتی دقیق تر اگر چه این شرکت در سالهای اولیه فعالیت خود با مشکلات عدم کیفیت لازم محصولات روبرو بود اما در نزدیک به دو دهه فعالیت این شرکت توانسته است علاوه بر اینکه خود را به استاندارد های تولیدی در سطح جهانی برساند، قیمت محصولات خود را نیز نسبت به رقبای خود کاهش دهد و در نتیجه امروز هر مدل دوربین مداربسته را با کیفیت بالا و قیمت مناسب می تواند با نام برند هایک ویژن در بازار تهیه کنید.

گفتیم که کیفیت بالا و قیمت مناسب دو رکن اساسی محصولات هایک ویژن است اما این تنها ویژگی شرکت هایک ویژن نیست. استفاده از نوآوریهای خلاقانه برای تعیین مسیر آینده صنعت دوربین های مداربسته از دیگر موضوعاتی است که این شرکت در سالهای اخیر به آن توجه ویژه داشته است. برای مثال هوشمندسازی دوربین های مدار بسته یکی از این موارد است. قابلیت هایی نظیر Line crossing و Intrusion Detection که برای جلوگیری از ورود افراد به مناطقی خاص استفاده می شود، تکنولوژی People Counting که برای اطلاع از آمار ورود افراد به یک مکان مناسب است، استفاده از تکنولوژی Darkfighter برای امکان مشاهده تصاویر با کیفیت در شب، استفاده از قابلیت Heat Map برای به دست آوردن اطلاعاتی در مورد تمرکز جمعیت در یک مکان، تکنولوژی قابلیت تعقیب هوشمند یا Smart Tracking برای ردیابی سوژه ها و … از جمله ابداعات و نوآوری هاییست که این برند چینی در سالهای اخیر به بازار ارائه کرده است. هایک ویژن به عنوان یک برند بین المللی در ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است در شهر شیراز نیز وقتی صحبت از دوربین مداربسته شیراز می شود یکی از برندهای پرکاربرد در این شهر را برند دوربین مداربسته هایک ویژن تشکیل می دهد.

دوربین مداربسته شیراز

 

از سوی دیگر ابداعات جدید این شرکت هیچ گاه باعث افزایش هزینه های سرسام آور و تحمیل قیمت های هنگفت به مشتریان نشده است، برای مثلا هایک ویژن توانسته است با تولید تراشه های اختصاصی و استفاده از تکنولوژی هیبریدی هزینه های مشتریان را در استفاده از نوآوری های جدید در دوربین های مداربسته را کاهش دهد.

بگذارید جمع بندی دقیق تری از برند هایک ویژن به صورت خلاصه داشته باشیم::

 

1- در محصولات هایک ویژن از تراشه های الکترونیکی فوق پیشرفته  شرکت آمریکایی Ambrella استفاده شده است.

2-کاهش قیمت تمام شده محصولات نسبت به دیگر برندها

3-استفاده از تکنولوژی هیبریدی (به کمک تکنولوژی هیبریدی آن دسته از مشتریان که زیرساخت سیستم آنالوگ دارند می توانند در صورت تمایل از دوربین های IP استفاده کرده و از قابلیت دوربین تحت شبکه بهره مند شوند.)

4-افزایش قابلیت دید در شب دوربین های مدار بسته با همکاری شرکت آلمانی Osram و استفاده از تکنولوژی Exir

5-استفاده از لنزهای منحصر بفرد اولسن در دوربین ها که یکی از سه تولید کننده برتر لنزهای اپتیکال در سطح جهانی است.

6-استفاده از کابل های POC برای انتقال جریان الکتریکی و اطلاعات تصاویر بر روی یک کابل واحد که تا 1200 متر برد دارد.

7-قابلیت تشخیص چهره که در بعضی از مدل ها با تکنولوژی هوش مصنوعی ادغام شده و سبب افزایش بازدهی تشخیص چهره شده است.

8-هوشمند سازی دوربین ها  با استفاده از تکنولوژی های crossing, Intrusion Detection People Counting,  Darkfighter , Heat map , Smart Tracking

دوربین مداربسته داهوا

شرکت داهوا یکی دیگر از برندهای معتبر در سطح جهان است که سهم قابل توجهی از بازار دوربین های مداربسته و دیگر تجهیزات حفاظتی را به خود اختصاص داده است.  به نظر بسیاری از کارشناسان حوزه دوربین های مداربسته شرکت داهوا یکی از بهترین و پرقدرت ترین تولید کنندگان دوربین مداربسته در جهان به حساب می آید. این شرکت فعالیت خود را از سال 2002 آغاز کرده است و امروز سهم قابل توجهی از بازار اروپا، آمریکا و آسیا را به خود اختصاص داده است. در خصوص نصب دوربین مداربسته شیراز نیز می توان گفت که برند داهوا یکی از پر استفاده ترین برند ها در شهر شیراز به حساب می آید.
استفاده از فناوری ها و تکنولوژی های روز دنیا در شرکت داهوا باعث شده است است که این شرکت یکی پیشتازان صنعت نظارت تصویری هم در بخش سخت افزار و هم در بخش های نرم افزاری به حساب آید. برای اثبات این ادعا کافیست که به این اعداد و ارقام در شرکت داهوا توجه کنید.

در حال حاضر شرکت داهوا دارای چهار مؤسسه تحقیقاتی با عناوین مؤسسه فناوری پیشرفته، مؤسسه Big Data، مؤسسه Chip و مؤسسه Video Cloud  است که دراین موسسات بیش از ۶۰۰۰ مهندس و کارشناس فنی تحقیق و توسعه بر روی فناوری‌های روز در هوش مصنوعی ،IoT ، Cloud services، ویدئو، امنیت سایبری و دیگر فناوری‌ها فعالیت می کنند.

این شرکت توانسته است تا سال 2019  بیش از 900 اختراع را به ثبت برساند. طبق گزارش IHS  در سال ۲۰۱۵، شرکت داهوا رتبه دوم دنیا در داشتن بیشترین سهم از بازار  نظارت تصویری را از آن خود کرده بود این رقم در سال 2019 به رتبه یک نزدیک تر شده است و پیش بینی می شود تا سال 2025 داهوا بیشتری سهم بازار را ازآن خود کرده باشد.

در عین حال، داهوا نخستین شرکت امنیتی چینی است که استاندارد فناوری جهانی HDCVI را اجرا می کند. استاندارد. HDCVI یک فناوری انتقال تصویر با وضوح بالا(HD) از طریق کابل کواکسیال است که امکان انتقال تصاویر HD را با برد طولانی و با هزینه کم فراهم می‌کند.

هوش مصنوعی

تکنولوژی HDCVI  سیگنال ویدئویی را تعدیل کرده و سپس آن را با اتخاذ روش دامنه محور و مدوله‌سازی تربیعی انتقال می‌دهد. این فناوری از تداخل CVBS جلوگیری کرده و سیگنال میزان روشنایی را به‌طور کامل از سیگنال میزان رنگ جدا کرده و از این طریق کیفیت ویدیو را بهبود می‌بخشد. نکته مهم در خصوص این فناوری این است که  شرکت داهوا به عنوان مخترع و صاحب امتیاز اختراع فناوری HDCVI، این فناوری را به عنوان یک استاندارد جهانی آزاد معرفی نموده، و هر شخص ثالثی از جمله تولیدکنندگان رقیب نیز به این فناوری دسترسی دارند.
در حال حاضر شرکت داهوا انواع مختلفی از دوربین های مداربسته با تکنولوژی HDCVI، دوربین های مداربسته چرخشی و حرارتی، دوربین مداربسته IP، دوربین های مدار بسته لامپی، دستگاه های DVR، NVR، XVR، لوازم جانبی، انواع دزدگیرهای اماکن با قابلیت یکپارچگی با سیستم های دیگر، آیفون های تصویری و بی سیم، تولید و به بازار مصرف عرضه می کند.
خانه های هوشمند یکی دیگر از ابداعاتی است که توسط این شرکت با ارائه پکیجی از تولیدات آن شرکت با قابلیت برنامه ریزی به مشتریان عرضه شده است. همچنین جهت حفاظت از محیط های بزرگ و گشت زنی در مناطق نیز اقدام به تولید بهپاد کرده است.

در بالا به دو غول تکنولوژی دوربین های مداربسته و تجهیزات حفاظتی اشاره کردیم و از تولیدات مختلف این دو شرکت چینی که بخش بزرگی از بازار ایران را نیز تحت سیطره خود دارند نیز صحبت کردیم. در ادامه این مقاله می خواهیم به دو نوع دوربین مداربسته و یا بهتر است بگوییم دو تکنولوژی پر کاربرد دوربین های مداربسته که در ایران بسیار مورد توجه قرار گرفته است صحبت کنیم. دوربین های مداربسته وایرلس و تکنولوژی AHD در دوربین های مداربسته.

دوربین های مدار بسته وایرلس

قیمت مناسب دوربین های مداربسته وایرلس به دلیل عدم نیاز این دوربین ها به سیم کشی و نصب آسان آنها است. همین موضوع باعث شده است که دوربین مدار بسته وایرلس برای منازل و فروشگاه ها به شدت بصرفه باشد و از محبوبیت ویژه ای در میان عموم مردم برخوردار شود.

اتصال این دوربین ها به گیرنده تصاویر همانطور که گفتیم بصورت بیسیم انجام می شود. همین موضوع باعث می شود که نصب این دوربین ها زیرساخت های سیم کشی لازم نداشته باشد و آسیبی به نمای ساختمان ها نیز وارد نشود.
دوربین های مداربسته وایرلس یا بی سیم به دو گروه تقسیم می شوند:
1- دوربین های مداربسته ای که جهت انتقال تصویر بر روی گوشی توسط امواج وای فای (WIFI) به مودم متصل می گردند. این دوربین های مداربسته برای ضبط تصاویر نیازی به DVR مجزا نداشته و تصاویر در حافظه ای که درون دوربین تعبیه شده است ضبط می گردد. این دوربین های مدار بسته در بازار به دوربین های مداربسته وای فای معروف می باشند.
2- دوربین های مداربسته ای که جهت اتصال دوربین به DVR نیاز به سیم کشی نداشته و بصورت بی سیم یا وایرلس به دی وی آر متصل می شوند. این دوربین های مداربسته در بازار به دوربین های مداربسته وایرلس معروف می باشند.

تکنولوژی AHD در دوربین های مداربسته

AHD یا Analog High Definition  تکنولوژی انتقال تصویر بر بستر کابلهای کواکسیال تا فاصله 500 متر می باشد.این تکنولوژی تا حد زیادی قادر به کاهش نویز رنگ و تولید تصویر بهتر در مقایسه با دستگاههای آنالوگ قدیمی است.
دوربین های مدار بسته با تکنولوژی AHD همان دوربین های مداربسته آنالوگ هستند با تصاویر بهینه شده که بهبود بسیار زیادی در کیفیت تصویر ایجاد شده لذا امکان تولید تصاویر با کیفیت 2 مگاپیکسل یا همان 1080p  فراهم شده است.
دوربین های مدار بسته AHD انواع مختلفی دارند. مدل های دام، بالت، بند انگشتی که کیفیت تصاویر، جنس بدنه و برد دید در شب متفاوتی دارند و شما می توانید آن ها را در مدل های مختلف دوربین مدار بسته نظیر دوربین های  مداربسته ای که در همین صفحه معرفی شده اند جستجو کنید.
جهت نصب و راه اندازی دوربین مداربسته AHD به دوربین های مدار بسته ای اچ دی (AHD) و دستگاه ضبط کننده یا دی وی آر (DVR) نیاز می باشد.

نکته پایانی

شرکت شبکه گستر مهر تجارت، ارائه دهنده راهکارهای حفاظتی و سیستم های امنیتی.

حوزه فعالیت شرکت مهر تجارت دوربین مداربسته، سیستم های حفاظت تصویری، سیستم های آلارم، حفاظت فیزیکی، شبکه های کامپیوتری و سیستم های یکپارچه حفاظتی می باشد.  از جمله خدمات مهر تجارت می توان به مشاوره و طراحی سیستم، طراحی مناقصات، تامین کالا و خدمات، پیاده سازی و نصب تجهیزات، گارانتی کالا و قطعات، تعمیر و پشتیبانی سیستم، آموزش و بهینه سازی سیستم های موجود اشاره نمود.



:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد
 

با خواندن اين عنوان ممكن است بعضي از شما فكر كنيد مگر تفاوتي بين فرآيند فروش (Sales Process) و متدولوژي فروش (Sales Methodology) وجود دارد؟ بله قطعا اين دو با يكديگر متفاوت هستند. فرآيند فروش و متدولوژي فروش از مفاهيم پايه فروش سازماني محسوب مي‌شوند و لازم است شما به عنوان يك فروشنده اين مفاهيم را بشناسيد، كاربردهاي آنها را بدانيد و بتوانيد تفاوت‌ آنها را تشخيص دهيد.

 

فرآيند فروش چيست؟

فرآيند فروش يك راهنما براي هدايت كارشناس فروش است كه بتواند با كمك آن فرآيندهاي خريد مشتريان را تسهيل كند. فرآيند فروش فقط روي معامله‌هاي فروش و فرصت‌ها تمركز دارد.

برچسب زدن معامله‌هاي فروش با مراحل فرآيند فروش به فروشندگان كمك مي‌كند تا فرصت‌هايي را كه به صورت دلخواه در دسترس قرار مي‌گيرند، شناسايي و تعيين كنند. فرآيند فروش فروشندگان را از طريق مجموعه فعاليت‌هايي كه براي ارتقاي فروش به آنها نياز دارند، راهنمايي مي‌كند.

يك فرآيند فروش بايد به اين سوالات پاسخ دهد: آيا نرخ سود كسب‌وكار را بهبود مي‌بخشد؟ آيا كمك مي‌كند چرخه خريد/ فروش خلاصه‌تر يا كوتاه‌تر شود؟ آيا كمك مي‌كند ارزش معامله‌هاي فروش يا سودآوري به حداكثر برسد؟ اگر يك فرآيند فروش اين نتايج را به همراه نداشته باشد، قطعا عملكرد نادرستي داشته است.

آيا فرآيند فروش ايدئال وجود دارد؟

فرآيند فروش مختص شركت يا سازمان است. فرآيند فروش بر اساس مواردي انجام مي‌شود كه يكي از آنها سابقه طولاني كسب‌وكار به عنوان يك سازمان است. فرآيند فروش بايد نشان‌دهنده بهترين تجارب جمعي باشد كه ما از تجزيه و تحليل موفقيت‌هايمان به دست آورده‌ايم يا از بررسي شكست‌هايمان آموخته‌ايم.

اما به اين نكته توجه داشته باشيد كه فرآيند فروش براي هر شركتي منحصربه‌فرد است. فرآيندهاي فروش براي كسب‌وكار ما تاثير خوبي دارند، با استراتژي‌هاي ما متناسب هستند، به جذب مشتريان بالفعل كمك مي‌كنند و با فرهنگ و ارزش‌هاي سازمان ما مطابقت دارند.

به همين دليل است كه هر شركت فرآيند فروش منحصربه‌فردي دارد. هر شركتي استراتژي‌هاي مختلف، فرهنگ‌هاي مختلف و ارزش‌هاي مختلف دارد. آنچه تجارت خوب و مشتري عالي براي يك شركت تلقي مي‌شود ممكن است براي كسب‌وكار ديگري وحشتناك باشد.

متدولوژي فروش چيست؟

متدولوژي‌هاي فروش متفاوت هستند و معمولا توسط فروشندگان يا مشاوران فروش توسعه مي‌يابند. متدولوژي‌هاي فروش رويكردهايي منحصربه‌فرد براي اثربخشي فروش و توسعه مهارت‌هاي فروش ارائه مي‌كنند. متدولوژي‌هاي فروش مهمي وجود دارند كه از آنها با اين نام‌هاي بزرگ ياد مي‌شود: متدولوژي راهكار فروش، فروش با تمركز بر مشتري، فروش تحريك‌آميز، فروش SPIN، فروش مبتني بر بينش، فروش چالش‌گر، متدولوژي مشاوره فروش و… .

بسياري از متدولوژي‌هاي فروش با تمركز خاصي آغاز شده‌ است. براي مثال متدولوژي فروش SPIN با تمركز بر كشف و روش‌شناسي بر پايه پرسش براي بررسي و درك مشكلات مشتري آغاز شد.

برخي متدولوژي‌هاي فروش تمايل دارند بيشتر روي قسمت خاصي از فرآيند فروش تمركز داشته باشند. براي مثال متدولوژي فروش چالش‌گر بينشي را براي مشتري ايجاد مي‌كند تا او را به سمت اقدام كردن تشويق كند. برخي از متدولوژي‌هاي فروش روي مذاكره تمركز دارند كه در پايان فرآيند فروش اتفاق مي‌افتد.

چگونه فرآيند فروش يك كسب‌وكار با متدولوژي فروش آن متناسب باشد؟

متدولوژي‌هاي فروش اغلب با فرآيند فروش اشتباه گرفته مي‌شود، اما همانطور كه توضيح داده شد آنها با يكديگر تفاوت دارند. هر فروشنده يك فرآيند عمومي را در روش خود در نظر مي‌گيرد، بنابراين اگر يك سازمان فرآيند فروش نداشته باشد مي‌تواند از فرآيند فروش عمومي استفاده كند.

اما در اينجا مشكلي در فرآيند فروش عمومي وجود دارد. فرآيند فروش عمومي براي همه كسب‌وكارها نظير فروش ماشين‌آلات، پيشنهاد سرمايه‌گذاري يا فروش تجهيزات معدن به يك روش عمل مي‌كند و اين مطلوب نيست.

مشكل ديگر فرآيند فروش عمومي اين است كه در صورتي كه شركت ما فرآيند فروش نداشته باشد و نزديك‌ترين رقيب حرفه‌اي ما نيز فاقد فرآيند فروش باشد، هر دو از يك فرآيند فروش عمومي استفاده مي‌كنيم كه باعث مي‌شود وجه تمايزي نداشته باشيم.

اكنون مي‌توانيد مشكل عدم استفاده از يك فرآيند فروش منحصربه‌فرد را ببينيد. اگر متدولوژي فروش را تهيه كنيم بايد فروشنده را متقاعد كنيم كه روش خود را با فرآيند فروش ما تطبيق دهد نه با فرآيند فروش عمومي. اگر اين كار را انجام ندهيم فروشندگان را سردرگم كرده و قطعا بهترين نتايج ممكن را كسب نخواهيم كرد.

 

كدام متدولوژي فروش براي كسب‌وكار ما مناسب است؟

كدام متدولوژي فروش را خريداري مي‌كنيد؟ انتخاب متدولوژي فروش مناسب به عوامل مختلفي بستگي دارد. تفاوت ميان متدولوژي‌هاي فروش معمولا كوچك و نامحسوس هستند. بهتر است متدولوژي فروشي را انتخاب كنيد كه متناسب با اولويت‌هاي فعلي شما باشد. برخي از آنها در تكنيك‌هاي پرسش قوي‌تر هستند، برخي ديگر براي توسعه حساب‌هاي بزرگ بهينه‌سازي شده‌اند و برخي ديگر براي استراتژي معامله و مديريت كانال ارتباطي در نظر گرفته مي‌شوند. نيازهاي شما با گذشت زمان متفاوت خواهد بود، بنابراين از متدولوژي فروشي استفاده كنيد كه متناسب با اولويت‌ها و نيازهاي فعلي شما باشد.

استراتژي ديگر اين است كه از چندين متدولوژي فروش بهترين استفاده را كنيد و متدولوژي منحصربه‌فرد خود را ايجاد كنيد. شركت‌هايي وجود دارند كه به طور هدفمندي از چند متدولوژي فروش استفاده مي‌كنند. ممكن است در طول يك سال از يك متدولوژي فروش استفاده كنند و براي دو سال بعد متدولوژي فروش ديگري انتخاب كنند. سپس بهترين بخش‌هايي را كه در كار آنها نتايج مثبتي به همراه داشته در هم ادغام مي‌كنند و متدولوژي تركيبي فروش را ايجاد مي‌كنند. اين روش استراتژي قدرتمندي است اما حتي شركت‌هاي بزرگ نيز در استفاده از اين رويكرد احتياط مي‌كنند.

متدولوژي تركيبي فروش، توانايي كسب‌وكارها را براي اجراي برنامه افزايش مي‌دهد و مي‌تواند سطح بسيار بالاتري از عملكرد را فراهم كند.

فرآيند فروش يا متدولوژي فروش؟

بنابراين آيا ما به يك فرآيند فروش يا يك متدولوژي فروش نياز داريم؟ پاسخ قطعي اين است كه ما به هر دو نياز داريم. اطمينان حاصل كنيد كه براي درك و تعيين فرآيند فروش شخصي كسب‌وكار خود، وقت مناسبي را سرمايه‌گذاري مي‌كنيد. اين موضوع سنگ‌بناي موفقيت و تمايز شما محسوب مي‌شود.

اطمينان حاصل كنيد كه متدولوژي فروش كسب‌وكارتان با فرآيند فروش آن ادغام شده است. فراموش نكنيد سرمايه‌گذاري در فروش خود را با ادغام آن در سيستم‌ها، فرآيندها، ابزارها و مهم‌تر از همه استراتژي‌هاي رهبري تقويت كنيد.

بيشتر بخوانيد:

  1. https://www.minds.com/fredriclarry22/about
  2. https://www.goodreads.com/user/show/124193339-fredric-larry
  3. https://issuu.com/fredriclarry21
  4. https://myspace.com/fredric.larry
  5. https://sketchfab.com/FredricLarry21
  6. https://www.spreaker.com/user/fredriclarry22
 
 
 
 
 


:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد
 

تقريبا از هر صاحب كسب‌وكاري بپرسيد كه اهداف تجاري آنها براي سال آينده چيست بدون شك پاسخي خواهيد گرفت كه حول يك هدف ساده ولي در عين حال مبهم مي‌چرخد: رشد.

روش‌هاي بي‌شماري براي رشد يك تجارت وجود دارد اما اين روش‌ها براي تحقق بخشيدن به رشد كسب‌وكار زمان، پول و تلاش زيادي را مي‌طلبند. به هر حال رشد، محصول صرف نكردن زمان يا پول در يك استراتژي خاص نيست.

با وجود اينكه بيشتر كسب‌وكارها براي رسيدن به اهدافي كه براي رشد خود تعريف كرده‌اند بر دستيابي به مشتريان جديد تمركز مي‌كنند، ما راهكاري را به شما پيشنهاد مي‌كنيم كه كسب‌وكارها كمتر به آن توجه مي‌كنند. اين روش كه باعث صرفه‌جويي در زمان و ميزان هزينه كسب‌وكار شما مي‌شود چيزي نيست جز حفظ مشتري.

شايد درباره حفظ مشتري زياد شنيده باشيد اما با ما در اين مقاله همراه باشيد تا مطالب جديدي بياموزيد. اغلب اوقات صاحبان كسب‌وكارها در تلاش براي معرفي خود به مخاطبان و به دست آوردن مشتريان جديد به قدري سرگرم مي‌شوند كه دارايي‌هاي باارزش خود يعني مشتريان موجود را فراموش مي‌كنند.

 از اينجا بخوانيد : راهنماي جامع استراتژي بازاريابي ويدئويي براي مبتديان

چرا حفظ مشتريان موجود بسيار مهم است؟

به چند دليل:

۱. مشتريان فعلي قبلا از برند شما محصول يا خدماتي را خريداري كرده‌اند. تحقيقات نشان مي‌دهد مشتريان فعلي ۶۷ درصد بيشتر از مشتريان جديد اقدام به خريد مي‌كنند.

۲. كسب افزايش وفاداري و تعلق خاطر مشتريان به برند شما باعث مي‌شود شانس معرفي شدن شما به دوستان و آشنايان مشتريان افزايش يابد. بازاريابي دهان به دهان يا توصيه‌هاي دوستانه رايج‌ترين راهي است كه برند شما مي‌تواند از طريق آن مشتريان جديد بيشتري را پيدا كند.

۳. براي پيدا كردن مشتريان فعلي نياز به صرف هزينه نيست. شما آدرس ايميل آنها را از قبل داريد. اكنون وقت آن است كه پي ببريد چگونه با مشتريان موجود تعامل برقرار كنيد و آنها را تحت تاثير قرار دهيد.

نحوه محاسبه نرخ حفظ مشتري

براي محاسبه نرخ حفظ مشتري ابتدا بايد دوره زماني (يك هفته، يك ماه، يك فصل، يك سال) كه مي‌خواهيد حفظ مشتري را در آن اندازه‌گيري كنيد تعيين كنيد. سپس تعداد مشتري‌هاي موجود در ابتداي دوره زماني، تعداد مشتري‌هاي موجود در پايان دوره زماني و تعداد مشتريان جديدي كه در طي اين دوره زماني به دست آورده‌ايد شمارش كنيد.

حالا براي به دست آوردن نرخ حفظ مشتري از فرمول زير استفاده كنيد:

((تعداد مشتري در پايان دوره زماني – مشتري به دست آمده در طول دوره زماني) / تعداد مشتري در آغاز دوره زماني) × ۱۰۰%

براي مثال اگر فصل را با ۱۰۰ مشتري آغاز كرده‌ايد و ۱۰ مشتري را از دست داده‌ايد اما ۲۰ مشتري جديد به دست آورده‌ايد، فصل را با ۱۱۰ مشتري به پايان خواهيد رساند. در اين حالت نرخ حفظ مشتري شما ۹۰ درصد مي‌شود.

هر مشتري به سختي براي هر كسب‌وكاري به دست آمده است. تلاش شما براي دستيابي به مشتريان جديد با اين كارها ماه‌ها طول مي‌كشد:

  • مخاطبان را با نام برند خود آشنا كنيد
  • براي تعامل با مخاطبان، محتوا ايجاد كنيد
  • تبليغات براي بخش‌هاي مختلف را مجددا هدف قرار دهيد
  • به طور مداوم سايت خود را بهينه‌سازي كنيد
  • كمپين‌هاي ايميل ارسال كنيد

به جاي اين تلاش‌ها، بر مشتريان فعلي كه در اكوسيستم شما هستند تمركز كنيد تا در وقت، هزينه و تلاش‌هاي شما براي جذب مشتري جديد صرفه‌جويي شود و بازده كسب‌وكار شما به حداكثر برسد.

پس از تبديل مشتري ديگر لازم نيست آنها را متقاعد كنيد تا از سايت كسب‌وكار شما بازديد كنند يا محصولات شما را بخرند فقط بايد آنها را وسوسه كنيد كه دوباره و دوباره از برند شما خريد كنند.

مشترياني كه براي خريد مجدد به وب‌سايت يك كسب‌وكار بازمي‌گردند براي اكثر كسب‌وكارهاي اينترنتي آنقدر ارزشمند هستند كه به طور متوسط ۸۰ درصد درآمد آنها فقط از ۲۰ درصد مشتريان فعلي به دست مي‌آيد.

اگر به دنبال توسعه كسب‌وكار خود هستيد اجراي يك يا چند استراتژي حفظ مشتري كه در ادامه به آنها مي‌پردازيم به شما كمك مي‌كند نرخ بازگشت سرمايه (ROI) بيشتري را كسب كنيد.

 از اينجا بخوانيد : ۱۴ نكته‌ اي كه فروشندگان بايد قبل از تماس با مشتريان بالقوه بدانند

۶ راه براي افزايش نرخ حفظ مشتري

۱. قيمت‌‌ها را تنظيم كنيد

چه مدت از تعيين قيمت براي محصولات يا خدمات شما گذشته است؟ بسياري از صاحبان كسب‌وكارها در آغاز راه‌اندازي و ورود به بازار به منظور به دست آوردن مشتري قيمت پاييني براي محصولات خود تعيين مي‌كنند.

اگر محصول يا خدماتي ارائه مي‌كنيد كه از فروش فوق‌العاده خوبي برخوردار است افزايش ۲۰ درصدي قيمت را امتحان كنيد. اين روش ساده به ويژه هنگام فروش محصولات اختصاصي و محصولات پايه مانند جوراب سفيد بسيار مفيد است.

اگر فروش پس از تنظيم قيمت كاهش يابد ممكن است نشانه‌ اين باشد كه شما قيمت محصولات را خيلي بالا تعيين كرده‌ايد. اما ممكن است از اينكه مي‌توانيد مقداري قيمت را افزايش دهيد بدون اينكه شاهد كاهش فروش باشيد تعجب كنيد.

۲. ارزش سبد خريد در هر فروش را افزايش دهيد

با استفاده از استراتژي‌هاي فروش مكمل (cross-selling) و بيش‌فروشي (upselling) در سايت و ارتباطات خود با مشتريان، اطمينان حاصل كنيد كه هر مشتري در سبد خريد خود كالاهاي بيشتري اضافه مي‌كند.

بيش‌فروشي به مشتريان در يك فروشگاه فيزيكي آسان است. مي‌توانيد محصولات مرتبط را در كنار يكديگر قرار دهيد يا از تكنيك‌هاي تجاري ديگر براي جلب توجه مشتريان استفاده كنيد.

اما خريداران آنلاين غالبا خريد خود را با جست‌وجوي يك كالاي خاص آغاز مي‌كنند به همين دليل شما بايد استراتژي‌هاي فروش مكمل و بيش‌فروشي را در نظر داشته باشيد و به كمك آن محصولات را در معرض ديد خريداران قرار دهيد.

بر اساس آمار آمازون حداكثر ۳۵ درصد درآمد اين شركت صرفا به استراتژي‌هاي فروش مكمل مانند «بارها با هم خريداري شده» و «خريداران اين كالا را هم خريده‌اند» اختصاص دارد.

اما فروش مكمل و بيش‌فروشي براي هر كسب‌وكار متفاوت است. براي آغاز به‌كارگيري استراتژي بيش‌فروشي به الگوها در اطلاعات فروش‌هاي قبلي توجه كنيد.

  • آيا دو يا چند كالا وجود دارد كه مشتريان اغلب آنها را با هم خريداري كنند؟
  • چه كالاهايي به طور طبيعي يكديگر را تكميل مي‌كنند؟ براي مثال نمايش يك جفت جوراب زماني كه كاربر در حال ديدن يك كفش است.
  • چه كالاهايي داريد كه داراي نمونه‌اي گران‌تر و با امكانات بيشتر باشد؟

اين راهكارها همچنين مي‌توانند در سطح اساسي‌تري به كار بروند. براي مثال تحويل رايگان براي ميزان مشخص خريد يا كادوپيچ كردن كالاهاي خريداري‌شده براي مشترياني كه يك كالاي خاص را به سبد خريد خود اضافه كرده‌اند.

بسياري از فروشگاه‌هاي اينترنتي در جهان از استراتژي بيش‌فروشي به صورت تحويل رايگان براي سبد خريدهايي با مبلغ مشخص استفاده مي‌كنند.

۳. يك برنامه وفاداري بسازيد

همه دوست دارند به رسميت شناخته شوند و اجراي برنامه‌اي براي دادن پاداش به مشتريان وفادار راهي آسان براي ايجاد روابط و بخشيدن انگيزه براي بازگشت و خريد مجدد از فروشگاه شماست.

ايجاد برنامه وفاداري مشتري منحصربه‌فرد ممكن است تاثيرگذارتر به نظر برسد اما بيشتر فروشگاه‌هاي اينترنتي اپليكيشن‌هاي برنامه‌هاي وفاداري را به مشتريان خود ارائه مي‌دهند كه مديريت آن آسان‌تر است.

با شناسايي مشتريان برتر خود از طريق CRM و مشاهده مشترياني كه بيشترين خريد را در هر ماه يا در هر فصل داشته‌اند شروع كنيد. سپس هر ماه به ۱۰ درصد از مشتريان برتر خود ايميل پيشنهاد ويژه ارسال كنيد.

مي‌توانيد امتحان كنيد كدام پيشنهاد تاثيرگذاري بيشتري روي چه مشترياني دارد تا در طول زمان بهترين پاداش‌ها را براي آنها در نظر بگيريد. در نهايت متوجه خواهيد شد كه چه مشترياني با در نظر گرفتن جنسيت، سن، درآمد و واكنش‌هايشان بعد از ارائه پيشنهاد ويژه تبديل به مشتري‌هاي دائمي براي كسب‌وكار شما مي‌شوند.

پاداش‌ها مي‌تواند به صورت يك يادداشت تشكر، تحويل رايگان سبد خريد يا ۱۰ درصد تخفيف براي مشترياني باشد كه مدتي با شما تعامل نداشته‌اند.

بعد از تنظيم برنامه اصلي خود مي‌توانيد با اضافه كردن يك سيستم امتيازدهي آن را توسعه دهيد. سيستم امتيازدهي اين امكان را براي مشتريان فراهم مي‌كند براي اقداماتي نظير به اشتراك گذاشتن محتواي خود در شبكه‌هاي اجتماعي امتياز كسب كنند.

براي مثال Shop4Vitamins يك فروشگاه اينترنتي است كه طيف وسيعي از مكمل‌ها را در يك بازار بسيار رقابتي به فروش مي‌رساند.

در واقع بازار مكمل چنان رقابتي است كه رقباي در حال ظهور اقدام به فروش مكمل‌هاي خود به قيمت تمام‌شده مي‌كنند تا گوي سبقت در تجارت را از برندهاي قديمي‌تر اين محصولات بربايند. مالك Shop4Vitamins برنامه وفاداري مشتريان را توسعه داد تا بتواند با تعامل بيشتر و القاي وفاداري، مشتريان خود را حفظ كند.

اين برنامه مبتني بر يك سيستم ساده و در عين حال سخاوتمندانه است كه در هر خريد ۱۰ تا ۱۵ درصد مبلغ صورتحساب را به عنوان پاداش به مشتريان بازمي‌گرداند. Shop4Vitamins از زمان اجراي اين برنامه وفاداري ۲۶۵ درصد در تكرار سفارش خريد رشد داشته و درآمد آن از مبلغ ۲۱۴۴۱ دلار تا ۵۷۰۰۰ دلار در سال افزايش پيدا كرده است.

مهم‌ترين چيزي كه بايد هنگام اجراي يك برنامه وفاداري به خاطر بسپاريد ساده نگه داشتن آن است. كاري كنيد كه مشتريان به راحتي مراحل دستيابي به پاداش را درك كنند و بتوانند از آن برخوردار شوند.

۴. تجربه خريد را شخصي‌سازي كنيد

يكي از راه‌هاي شناختن خريداران استفاده از شماره تلفن است كه مي‌توانيد به كمك آن تجربه خريد مشتريان را شخصي‌سازي كنيد.

چند مثال:

  • خوش‌آمد بگوييد: با ارائه تخفيف در اولين خريد مشتريان، كاربران را تشويق كنيد پس از ورود به سايت شما يك حساب كاربري براي خود ايجاد كنند. فرم سوالاتي براي جمع‌آوري اطلاعات شخصي مشتريان طراحي كنيد و اطلاعاتي مانند نام، تاريخ تولد، آدرس ايميل و ساير اطلاعات شخصي را كه مي‌توانيد براي بهبود تجربه مشتريان از آنها استفاده كنيد جمع‌آوري كنيد. مشتريان دفعه بعد كه به سايت شما بازگشتند مي‌توانيد عبارت « (نام مشتري) خوش آمديد» را به آنها نمايش دهيد.
  • موارد برگزيده را بررسي كنيد: چگونه اين بازديدكننده را به دست آورديد؟ آيا بازديدكنندگان بخشي از مطالب را مشاهده مي‌كردند يا تبليغي كه آنها را به سمت سايت شما هدايت كرده است؟ آيا كاربران غالبا نوع خاصي از محصول را جست‌وجو مي‌كنند؟ اين اطلاعات به شما در نوشتن، طراحي و ارائه تبليغات براي هر بخش كمك مي‌كند.
  • تجربه بازديد سايت مشتريان را تغيير بدهيد: پيام‌رساني در صفحه سايت و صفحات لندينگ را بر اساس اولويت‌هاي كاربران تغيير دهيد تا مخاطبان در هر بازگشت به سايت تجربه كاربري متفاوتي داشته باشند.

۵. خدمات اشتراك تكرارشونده ارائه دهيد

ارائه حق اشتراك ثابت ماهانه مي‌تواند باعث افزايش نرخ حفظ مشتري شود. براي اين كار نياز است به جعبه اشتراك (subscription box) فكر شود. جعبه اشتراك روشي جديد براي فروش كالاهاي خاصي است كه خريداران به طور دائم از آنها استفاده مي‌كنند. در خريد به روش جعبه اشتراك مي‌توان دوره تكرار براي سفارش‌ها در نظر گرفت. در اين صورت با ثبت اشتراك، سفارش به صورت خودكار و منظم به محل مورد نظر ارسال مي‌شود.

بسياري از خدمات اشتراك‌‌هاي موفق با ايجاد تسهيلات براي خريداران آنلاين خود به موفقيت رسيده‌اند. حتي اگر محصولات كسب‌وكار شما مانند محصولات هنري قابليت استفاده از خدمات اشتراك را ندارند، براي آنها خدمات پشتيباني مشتري يا بيمه را در نظر بگيريد.

۶. با مشتريان خود تعامل داشته باشيد

به احتمال زياد شما در حال استفاده از شبكه هاي اجتماعي، تبليغات و ايميل ماركتينگ براي معرفي و توسعه نام برند خود هستيد. اما توجه به اين نكته ضروري است كه هر يك از پلتفرم‌ها بايد به طور منسجم كار كنند تا يك تجربه يكپارچه براي مشتريان و يك استراتژي بازاريابي چندلايه براي شما ايجاد كنند.

هنگامي كه كاربران براي اولين بار وارد سايت شما مي‌شوند از آنها درخواست كنيد ثبت‌نام كنند. اگر آنها به مشتري تبديل نشدند مي‌توانيد با ارسال سبدهاي خريد رهاشده يا ايميل «دلمان براي شما تنگ شده» مشتريان را به بازگشت ترغيب كنيد.

زماني كه بازديدكنندگان به سايت شما مي‌آيند مي‌توانيد با نصب پيكسل فيس‌بوك در سايت خود تبليغات فيس‌بوك را براي آنها نمايش دهيد. با اين كار مي‌توانيد فهرستي از مشتريان بالقوه ايجاد كنيد و تبليغات را در طول زمان به آنها ارائه كنيد.

بايد بازديدكنندگان سايت خود را تحت نظر داشته باشيد و بدانيد چگونه با برند شما تعامل دارند، چه چيزي آنها را به بازديد از سايت شما ترغيب مي‌كند و چه چيزي آنها را براي تبديل شدن به مشتري يا رها كردن سبد خريد سوق مي‎‌دهد.

اين داده‌ها به شما امكان مي‌دهند صفحه اصلي سايت خود را به مرور زمان بر اساس اولويت‌هاي مشتريان ايجاد كنيد تا بتوانيد محتواي مناسب را در زمان مناسب و در پلتفرم مناسب ارائه دهيد. اين كار در نهايت باعث افزايش فروش و كسب سود بيشتر خواهد شد.

براي شروع از اين چك ليست حفظ مشتري استفاده كنيد

  • قيمت‌ها را افزايش دهيد
  • ميزان فروش ماهانه خود را اندازه‌گيري كنيد
  • قيمت محصولات خود را ۲۰ درصد افزايش دهيد
  • نتايج خود را پس از يك ماه اندازه‌گيري كنيد تا ببينيد درآمد كل شما در حال افزايش است يا خير
  • در صورت لزوم تا زماني كه حجم فروش بهبود يابد قيمت را كاهش دهيد
  • از فروش مكمل و بيش‌فروشي استفاده كنيد
  • براي پيداكردن الگوها فروش خود را تجزيه و تحليل كنيد
  • استراتژي تعيين كنيد
  • بيش‌فروشي را در جاهاي زير اضافه كنيد:
  • صفحات محصول
  • صفحه پرداخت
  • صفحه تاييد
  • دريافت ايميل
  • يك برنامه وفاداري بسازيد
  • باارزش‌ترين مشتريان خود را از ميان ۱۰ درصد مشتريان برتر در دوره زماني يك ماه يا يك فصل پيدا كنيد
  • اپليكيشني را براي مديريت برنامه وفاداري انتخاب و ادغام كنيد
  • براي سه ماه، پيشنهادات و ارتباطات ايميلي را طراحي كنيد تا چيزي كه مشتريان وفادار به آن پاسخ مي‌دهند را امتحان كنيد
  • تجربه خريد را شخصي‌سازي كنيد
  • pop-up براي بازديد اول كاربر را در سايت خود تنظيم كنيد
  • صفحات فرود مختلف را بر اساس جست‌وجوهاي مشتري طراحي كنيد
  • خدمات اشتراك طراحي كنيد
  • تصميم بگيريد كدام محصولات را ارائه دهيد
  • كمپين بازاريابي براي ارتقاي خدمات اشتراك طراحي كنيد
  • گزينه ارتقاي خدمات اشتراك را در صفحات محصول و صفحه پرداخت اضافه كنيد
  • اپليكيشن يا افزونه‌اي براي پردازش پرداخت‌هاي خودكار انتخاب كنيد
  • استراتژي omnichannel را ارزيابي كنيد (omnichannel تجربه خريد يكپارچه را براي مشتري ايجاد مي‌كند)
  • پيكسل فيس‌بوك را براي دستيابي به فهرست مخاطبان در سايت نصب كنيد
  • ورود به سيستم را از طريق قرار دادن فرم در سايت يا كمپين تبليغاتي انجام دهيد
  • كاربران را بر اساس واكنش به تبليغات و كمپين‌هاي ايميل به گروه‌هايي تقسيم كنيد

زمان، انرژي و بودجه بازاريابي خود را براي بازگرداندن مشتريان پربازده سرمايه‌گذاري كنيد. به مشترياني كه براي خريد مجدد به برند شما بازگشته‌اند نشان دهيد براي آنها ارزش قائل هستيد تا آنها بارها و بارها از برند شما خريد كنند.

بيشتر بخوانيد:

  1. https://www.mixcloud.com/FredricLarry21/
  2. http://ttlink.com/fredriclarry21
  3. https://studiopress.community/users/fredriclarry21/
  4. https://www.mapleprimes.com/users/FredricLarry21
  5. https://www.feedbooks.com/user/6701473/profile
 
 
 
 


:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد
 

تجهيزات دوربين مداربسته به طور كلي به سه دسته دوربين ، مانيتورها و كابل تقسيم مي شود. اما اين ها تمام تجهيزات لازم براي نصب دوربين هاي مداربسته نيستند و در شرايط مختلف شما نياز به تجهيزات ديگري مانند پايه هاي نصب، منبع تغذيه، هارد ديسك و … نيز نياز خواهيد داشت.  اگر اطلاعات كافي در زمينه دوربين هاي امنيتي و تجهيزات مختلف آن نداريد ما در اين مقاله به شما كمك مي كنيم با شناخت نسبي از اين تجهيزات يك خريد مناسب و در نهايت نصب كاربردي و دقيق دوربين مداربسته داشته باشيد.

تجهيزات دوربين مداربسته

تجهيزات دوربين مدار بسته

همان طور كه در بالا نيز اشاره كرديم ، سيستم هاي دوربين مدار بسته داراي سه بخش اصلي هستند:

  • دوربين
  • مانيتور
  • كابل

اين سه بخش اجزاي اصلي تمام دوربين هاي مداربسته را تشكيل مي دهند .  كاملا واضح  است كه دوربين هاي مداربسته انواع مختلفي دارند و با پيچيده شدن ساختار دوربين هاي مداربسته تجهيزات ديگري نيز براي نصب دوربين مداربسته مورد نياز است. خب بياييد نگاه دقيق تري به اجزاي تشكيل دهنده دوربين هاي مداربسته داشته باشيم:

۱– دوربين

اگر سيستم هاي امنيتي را به بدن انسان تشبيه كنيم كاملا واظح است كه دوربين ها نقش چشم را در اين ارگان بازي مي كنند. تهيه نما از منطقه اي كه نظارت مورد نياز است و ارسال سيگنالهاي الكترونيكي به منبع ذخيره اطلاعات كار اصلي دوربين در سيستم هاي حفاظتي به حساب مي آيد. در حالت كلي دوربين هاي مداربسته را به دو دسته مهم دوربين هاي آنالوگ و دروبين هاي IP تقسيم مي كنند و شما با خريد دوربين هاي مداربسته IP از مزيت هاي منحصر به فرد اين دوربين ها مانند سنسور هاي حرارتي، قابليت تشخيص نفوذ، تشخيص چهره و دود بهره مند مي شويد.

۲– مانيتور

بخش مهم ديگر در تجهيزات دوربين مداربسته را مانيتور ها تشكيل مي دهند. قطعا وقتي شما دوربيني در محيط نصب مي كنيد بايد وسيله اي نيز براي مشاهده تصاوير ارسالي از دوربين داشته باشيد. بنابراين تصاوير واضح را با مانيتورهاي با كيفيت مي توانيد مشاهده كنيد و در اين بخش دقت كنيد كه از مانيتورهاي استاندارد استفاده شده باشد.

۳– كابل

بخش ديگر و مهم در تجهيزات دوربين مداربسته را كابل ها تشكيل مي دهند. گفتيم كه دوربين چشم سيستم نظارتي است و بايد تصاوير را به مانيتورها ارسال كند. در سيستم هاي نظارتي آنالوگ شما به كابل كواكسيكال نياز داريد و براي مثال كابل كواكسيال معمولي ۷۵ اهمي است كه از رساناي مركزي مسي و ۹۵ درصد پوشش محافظ تشكيل شده است. در مقابل سيستم هاي آنالوگ، دوربين هاي IP قرار دارند و شما در اين سيستم هاي نظارتي بايد از كابل شبكه براي اتصال استفاده كنيد. يكي ديگر از موضوعات مهم در نصب دوربين مداربسته تست كابل شبكه است كه مي توانيد در مقاله تست كابل شبكه اطلاعات بيشتري در اين زمينه كسب كنيد. 

۴– سوئيچ

بخش ديگري كه در تجهيزات دوربين مداربسته استفاده مي شود، سوئيچ ها هستند. سوئيچ ها به شما اين امكان را مي دهند كه از طريق يك مانيتور، تصاوير چند دوربين را به صورت همزمان نظارت كنيد. براي اين موضوع از هر دوربين يك كابل به سوئيچ متصل مي شود و در نهايت كي كابل از سوئيچ به مانيتور وصل مي شود. شما مي توانيد با استفاده از سوئيچ همه تصاوير را به طور همزمان روي صفحه نمايش مشاهده كنيد؛ حتي مي توانيد انتخاب دوربين مورد نظر را به صورت دستي انجام دهيد يا يك برنامه تعويض متوالي را برنامه ريزي كنيد تا به طور خودكار از نمايي به نماي ديگر نظارت كنيد. سيستم هايي كه دوربين هاي مدار بسته زيادي دارند بايد دوربين ها را به گروه هاي مختلف تقسيم كنند و از يك سوئيچ ديگر و يك مانيتور دوم براي مشاهده دقيق تر تصاوير استفاده نمايند.

۵– DVR و NVR

همانطور كه گفتيم دوربين هاي مداربسته به دو دسته كلي آنالوگ و IP تقسيم مي شوند. در هر يك از اين نوع دوربين ها از سيستهم هاي ضبظ تصاوير متفاوتي استفاده مي شود و در نتيجه در هنگام نصب به اين موضوع توجه ويژه داشته باشيد. در دوربين هاي آنالوگ از ضبط ويدئو DVR و در دوربين هاي IP از ضبط NVR استفاده مي شود. اما به طور كلي وظيفه هر دو اين دستگاه ها مديريت، پردازش، تنظيمات، ضبط و نمايش تصوير است.

۶– تجهيزات دوربين مدار بسته: منبع تغذيه

دوربين هاي مداربسته براي استفاده نياز به برق دارند و در اينجا نيز دوربين هاي آنالوگ و دوربين هاي IP از دو نوع منبع تغذيه متفاوت استفاده مي كنند. دوربين آنالوگ از طريق آداپتور به  برق شهري متصل مي شوند و برق 12 ولت را به سيستم وارد مي كنند اما برق لازم دوربين مدار بسته IP توسط منبع تغذيه POE تامين مي گردد. شما با وصل كردن كابل شبكه به اين منبع تغذيه مي توانيد برق مورد نياز دوربين را به راحتي تامين كنيد.

۷– هارد ديسك

يكي ديگر از تجهيزات دوربين مداربسته را هارد ديسك ها تشكيل مي دهند تا تصاوير ارسال شده توسط دوربين در اين تجهيزات ذخيره شود. معمولا سيستم دوربين مدار بسته IP، فضاي بيشتري نسبت به دوربين آنالوگ نياز دارد.

CCTV equipment

بيشتر بخوانيد: دوربين مداربسته هايک ويژن ،  پشتيباني هايک ويژن

اجزاي تكميلي تجهيزات دوربين مدار بسته

۱– محافظ دوربين

مكان نصب دوربين هاي مداربسته متفاوت است و در نتيجه براي حفاظت از اين دوربين ها در مكان ها مختلف بايد تمهيداتي در نظر گرفته شود. براي مثال دوربين هايي كه در فضاي باز قرار مي گيرند در معرض باران، يا آفتاب شديد و يا حتي مزاحمت پرندگان قرار مي گيرند. به همين دليل بسته به اينكه دوربين مداربسته قرار است در چه مكاني نصب شود تجهيزات حفاظتي مانند فن، سنسور، سايه بان، عايق و … براي اين دوربين ها نيز بايد نصب شود.

۲– گرداننده دوربين

گاهي ممكن است دوربين مداربسته اي كه در يك مكان نصب مي شود به صورت چرخشي فضاهاي مختلف را در زواياي متفاوتي پوشش دهند. براي اين منظور شما مي توانيد از وسيله اي بانام گرداننده دوربين استفاده كنيد.

۳– لنز دوربين

گاهي   نصب دوربين مدار بسته در فضاهاي بسيار وسيع انجام مي شود و در نتيجه شما نياز داريد كه دقت تصاوير را تغيير دهيد. براي اين كار شما از لنزهاي متفاوت دوربين مي توانيد استفاده كنيد.

۴– پايه دوربين

پايه هاي مختلف و متفاوتي بسته به اينكه دوربين مداربسته را در چه مكاني و با چه مشخصاتي نصب مي كنيد و جود دارد. به طور كلي براي نصب دوربين مداربسته بر روي ديورا يا هر مكان ديگري بايد از پايه ها استفاده كنيد.

معيارهاي انتخاب تجهيزات دوربين مدار بسته

۱– دوربين

اولين موضوعي كه براي نصب دوربين هاي مداربسته مهم است نور محيطيست كه مي خواهيد دوربين را در آن محيط نصب كنيد. بر همين اساس دوربين هاي مداربسته را مي توان از نظر روشنايي به سه دسته اصلي تقسيم كرد:

  • دوربين هاي هدف عمومي

دوربين هاي مداربسته اي كه در محيط هاي عمومي نصب مي شود قابليت اين را دارند كه در فضاهاي خانگي نيز نصب شوند تنها عامل مهم اين است كه محيط مورد نظر شما بايد به شكل يكنواخت روشن بماند تا كيفيت تصوير دوربين حفظ شود.

  • دوربين هاي لوكس پايين(لوكس واحد اندازه گيري نور است)

دوربين هاي لوكس پايين يكي از بهترين گزينه ها براي محيط هاي خانگي و شهري با نور نسبتا كم است. اين دوربين ها به شكل بسيار مطلوبي در طيف هاي مادون قرمز توانايي ثبت تصاوير را دارند. به طور عمومي دوربين هاي لوكس پايين عدد زير يك را شامل مي شود و اين درحاليست كه عدد 0.5 لوكس براي چشم انسان سياهي كامل محسوب شده و انسان در چنين فضايي ديد كافي ندارد. خروجي چنين دوربين هايي هميشه به صورت سياه و سفيد است.

  • دوربين هاي رنگي

اين دوربين ها براي ثبت تصاوير با كيفيت نياز به نور كافي دارند . به صورت عمومي در فضاهاي باز و در شرايطي كم نور مانند ساعت هايي از شب شما نياز به لامپ هايي با شدت بالا يعني بين 75 تا 150 وات داريد. البته كاملا واضح است كه در نور طبيعي روز اين دوربين ها بدون هيچ مشكلي تصاوير با كيفيتي را ثبت مي كنند. همچنين يكي ديگر از انواع دوربين مداربسته دوربين حرارتي است. در مقاله معرفي دوربين حرارتي  درباره اين نوع دوربين ها نيز اطلاعات بيشتري كسب كنيد. 

۲– مانيتور ها

انتخاب و قرارگيري مانيتور ها ساده و در عين حال بسيار مهم است. تنها تصميمي كه در مورد مانيتور بايد اتخاذ كنيد، اندازه مانيتور بر اساس فاصله ديدتان است.

۳– سويچ ها

چهار دسته اصلي وجود دارد:

  • سوئيچ دستي ساده
  • سوئيچ هاي متوالي خانگي
  • سوئيچ هاي اتصال متوالي
  • سوئيچ هاي متوالي با برنامه زنگ هشدار
  • اجزاي تكميلي
  • ضبط ويديو ها

نتيجه‌ گيري 

شما مي توانيد از دوربين هاي مدار بسته در هر مكاني استفاده كنيد. اگر فعاليت ناخواسته اي در مكاني وجود داشته باشد، دوربين مدار بسته يك هشدار امنيتي براي شما ارسال مي كند. شما مي توانيد بلافاصله فيلم زنده را بر روي تلفن همراه يا هر وسيله ديگر بررسي كنيد. گروه امنيت شاپ زير مجموعه شركت پويا وب پرداز، مشاور، طراح و مجري سيستم‌ هاي نظارت تصويري فعاليت خود را از سال ۱۳۸۹ در زمينه نصب و راه ‌اندازي سيستم ‌هاي دوربين‌ هاي مدار بسته آغاز نموده است.

اين گروه مفتخر است كه در طول مدت زمان فعاليت خود بيش از ۱۰۰۰ پروژه مختلف در سراسر كشور به انجام رسانيده است كه در حدود ۵۰ نوع صنف و كاربري مختلف در محيط‌ هاي آموزشي، بيمارستاني، بانك‌ ها، مراكز نظامي و … را شامل مي‌شود. گروه امنيت شاپ با توجه به رعايت حقوق كار فرمايان گرامي و ارائه خدمات و پشتيباني به ‌موقع، فروش كالا با ضمانت ‌نامه و گواهي اصالت كالا صورت مي ‌پذيرد.

بيشتر بخوانيد:   دوربين مداربسته براي منزل ، دوربين مداربسته فرودگاه ،  دوربين مداربسته بيمارستان



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آذر 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد