نوشته شده توسط : احمد
 
 

این موضوع شاید غیر منطقی به نظر برسد، ولی بهترین زمان برای فروش بیشتر به مشتری، هنگامی است که او در حال خرید است و نه در مدتی پس ازخرید. وقتی مشتری از نظر احساسی راضی شد که خرید کند و به این نتیجه رسید که می تواند به شما اعتماد کند، به راحتی می توانید به او بیشتر بفروشید. در این روش قبل از اتمام فرایند فروش، مبلغ فاکتور را افزایش می دهید.

چگونه؟ با توسعه محصولات دیگر، خدمات جانبی و مدل های دیگر. وقتی مدل های بهتری را معرفی می کنید و یا برای محصولی خاص، لوازم جانبی را ارائه می کنید، نه تنها فروش خود را افزایش می دهید، بلکه مشتریان را راضی تر و خشنودتر می سازید، چون وسایل خریداری شده، از امکانات و مزایای بیشتر و کامل تری برخوردار هستند.

  • مجله ها و نشریات می توانند به جای اشتراک یکساله، گزینه های اشتراک دو یا سه ساله را هم اضافه کنند. حتی می توانند چند نوع اشتراک داشته باشند، مانند اشتراک طلایی، نقره ای و معمولی و در گزینه های گران تر، گزارش های اضافی، ایمیل های اطلاع رسانی، سی دی های جانبی و... را نیز همراه نشریه برای مشتریان بفرستند.
  • محصولات و دستگاه هایی که نیاز به آموزش دارند را می توان با آموزش استفاده از محصول، پشتیبانی فنی و فیلم آموزشی فروخت و مبلغ بیشتری مطالبه کرد.
  • لباس فروشی ها می توانند علاوه بر فروش لباس، به فروش جواهرات بدلی، کیف و کفش بپردازند و خرید مشتری را تکمیل کنند.
  • شرکت های سازنده نرم افزارهای حسابداری می توانند به فروش کتاب ها یا دوره های آموزشی حسابداری بپردازند.
article_image_one_460.jpg

آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده که وسیله ای را خریداری کنید و سپس به این نتیجه برسید که ای کاش مدل بالاتری می خریدید و یا لوازم جانبی آن را نیز می خریدید؟ آیا آرزو نمی کردید که فروشنده حافظه های با ظرفیت بیشتر، باتری با عمر بالاتر، یا پارچه ای با دوام بیشتر را نیز به شما معرفی می کرد؟
یکی از مشتریانم که فروشگاه دستگاه های ورزشی دارد، دوره آموزشی در رابطه با تناسب اندام تهیه کرده تا آن را همراه دستگاه های تردمیل به فروش می رساند. با صرف وقت و کمی خلاقیت می توان برای هر کسب وکاری، مواردی برای فروش بیشتر یافت. کوین هوگان، نویسنده و محقق معروف، تحقیقاتی بر مشتریان انجام داد و به این نتیجه رسید که اگر از یک محصول سه نوع مختلف داشته باشید و با سه کیفیت و سه قیمت ارائه کنید، حدود 50 درصد مشتریان نوع میانی و 25 درصد آنها نوع ارزانتر و 25 درصد آنها نوع گران تر را خواهند خرید. بنابراین، وقتی مشتری مایل به خرید کالایی خاص است، کافی است به او دو پیشنهاد بهتر و کامل تر بدهید. طبق آمار بالا، از هر چهار مشتری سه نفر آن ها گزینه های بهتر را انتخاب خواهند کرد و شما سود بیشتری خواهید کرد و مشتری نیز خشنودتر خواهد بود. از معرفی محصولات و خدمات بیشتر به مشتریان نهراسید. مشتریان به دنبال بهترین ها هستند و در بسیاری از موارد از وجود گزینه های بهتر اطلاع ندارند. با اطلاع رسانی به آنها می توانید فروش خود را افزایش دهید.

1- محصولات تکمیلی و جانبی

فروش محصولات مکمل بسیار ساده است، به خصوص اگر بتوانید به مشتری توضیح دهید که با خرید آن چگونه از محصول اصلی استفاده بهتری خواهد کرد. اگر به فروشگاه های تلفن همراه مراجعه کنید، خواهید دید فروشنده، پس از فروش موبایل سعی در فروش نرم افزارهای لازم و کیف موبایل می کند و در بسیاری از موارد سود لوازم جانبی بیش از سود فروش موبایل است! هنگام نمایش و توضیح محصولات جانبی و مکمل، قیمت آن ها را نیز بیان کنید. بسیاری از مشتریان ترس از خرید دارند و حتی با این پیش داوری که شاید محصولی بسیار گران باشد، قیمت آن را نمی پرسند. پس این شما هستید که باید هنگام معرفی محصولات جانبی، قیمت های آنرا هم گفته و آن را توجیه کنید. مشتریان همیشه بهترین ها را می خواهند و اگر پول کافی داشته باشند و موانع ذهنی آنها برداشته شود، بهترین و گران ترین را خواهند خرید. اگر هیچ محصول جانبی برای افزایش حجم فروش ندارید، از محصولات و خدمات شرکت های دیگر استفاده کنید. بنابراین نکته مهم این استراتژی این است که به هر مشتری هنگام خرید محصول، مجموعه تکمیل تر و بهتری را ارائه دهید و او به احتمال زیاد گزینه بهتر را خواهد خرید.

2- فروش فوق العاده

یکی از روش های فروش بیشتر برگزاری فروش فوق العاده است. شما می توانید هر هفته یا حتی هر روز چند محصول را انتخاب کرده و آن ها را با قیمت پایین تری بفروشید. وقتی مشتریان خرید می کنند، حتی اگر محصولات فروش ویژه، ربطی به خرید آنان ندارد، آن ها را از فروش ویژه با خبر سازید و به احتمال زیاد آن ها خرید خواهند کرد. تنها راه برگزاری فروش ویژه، کاهش قیمت ها نیست. شیوه مناسب تر، دادن جوایز به خریداران است. مثلا فروشندگان لباس می توانند به مشتریان اعلام کنند که در صورت خرید بیش از سی هزار تومان، یک جوراب رایگان جایزه خواهند گرفت. با برنامه ریزی دقیق می توانید محصولاتی که فروش کمتری دارند یا موجودی آنها در انبار زیاد است را با فروش ویژه به مشتریان بفروشید و یا از آن ها به جای تخفیف استفاده کنید.

3- فروش محصولاتی که کاربرد روزانه دارند

اگر سوپرمارکت دارید، بسیاری از مشتریان به طور روزانه نان، شیر و مواردی مشابه را مصرف می کنند، پس می توانید عادت خود سازید که به تمامی مشتریان هنگام تسویه حساب، چند قلم را که کاربرد روزانه دارند، پیشنهاد دهید. بسیاری از مشتریان فراموش می کنند که چه می خواهند وشما می توانید به آنها یادآوری کنید که ببینند آیا به محصولات دیگری نیاز دارند یا نه؟

4- فروش قراردادهای پشتیبانی

یکی از آسان ترین راه ها برای افزودن مبلغ فاکتور و فروش بیشتر، فروش خدمات پشتیبانی فنی و ضمانت است. اگر مشتریان به گارانتی و پشتیبانی اعتماد کنند، آن را به راحتی خواهند خرید، زیرا آنها را از ضررهای احتمالی محافظت می کند. همان طور که می دانید تمام شرکت های بزرگ گارانتی ارائه می دهند، پس شما چرا این کار را نکنید؟ با کمی تفکر و خلاقیت، برای هر کالایی می توان نوعی پشتیبانی به وجود آورد، مثلا اگر محصولات آموزشی می فروشید، می توانید مبلغی را بابت پشتیبانی یکساله دریافت کنید و در صورت خراب شدن نرم افزار، نسخه ای ازآن را با پست برای مشتری بفرستید. هزینه پشتیبانی می تواند بین 5 تا 10 درصد قیمت محصول در نظر گرفته شود.

 

  1. http://bookmarkextent.com/story9202367/دوربین-مداربسته
  2. http://bookmarkspring.com/story2631328/دوربین-مداربسته
  3. http://bookmarksknot.com/story9230408/دوربین-مداربسته
  4. http://altbookmark.com/story9223465/دوربین-مداربسته
  5. http://bookmarkja.com/story9207288/دوربین-مداربسته
  6. http://letusbookmark.com/story9044611/دوربین-مداربسته
  7. http://trackbookmark.com/story9010455/دوربین-مداربسته
  8. http://gatherbookmarks.com/story8272821/دوربین-مداربسته
  9. http://hindibookmark.com/story9107788/دوربین-مداربسته
  10. http://bookmarkshq.com/story9065084/دوربین-مداربسته

 

 


:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

خرید کردن باعث شادی خانم ها می شود. یک تحقیق در این زمینه نشان داد که مردان آنچه را که نیاز دارند می خرند اما زنان آنچه را که دلشان می خواهد!خرید کردن یکی از عادت های زنان است. البته مردان هم خرید را دوست دارند ولی نه به اندازه ی خانم ها.

پس مهم ترین تفاوت خرید بین مردان و زنان همین جاست که برای مردان خرید کردن یک هدف و برای زنان یک تفریح لذت بخش است.
این روزها فروشگاه های آنلاین مخاطبان را با انواع برندها و محصولات روبرو می کنند و موجب می شود شما هرگونه وسیله از اتاق نشیمن گرفته تا وسایل شخصی را به سرعت و آسانی دریافت کنید.
کمپانی های توسعه دهنده تجارت الکترونیک ایده ی جالبی دارند آن ها می گویند اگر بخواهید وب سایتی را برای خانم ها در نظر بگیرید از رنگ ها و طرح های متنوع استفاده کنید اما اگر وب سایتتان مربوط به آقایان است استفاده از مدلی ساده و رنگی تیره بهترین انتخاب است.

article_image_one_314.jpg

بیایید کمی راجع تفاوت ها و شباهت های خرید کردن بین زنان و مردان حرف بزنیم:

مردان چطور خرید می کنند؟
برای مردان خرید کردن کاری است که آن را در زمان کوتاهی انجام می دهند. آن ها به فروشگاه مراجعه می کنند، کالایی را که می خواهند انتخاب می کنند، پولش را پرداخت می کنند و تمام.
مردان معمولاً تمایلی ندارند که سایر محصولات فروشگاه را که احتیاجی ندارند ببینند. وجود یک مرد دیگر در کنار آن ها برای خرید و شنیدن نظراتش راجع چیزی که می خواهند بخرند برایشان مثل یک کابوس است و تنها خرید کردن را ترجیح می دهند.نوع محل کار مردان هم در خرید آن ها مؤثر است. برای مثال اگر در مجموعه ای کار می کنند که برخلاف میل باطنی شان مجبورند مرتباً از پیراهن و شلوار و کراوات و جوراب استفاده کنند، تمایلی برای خرید حتی یک جوراب دیگر ندارند.
وقتی فروشنده موفق می شود آن ها را در خرید پیراهنی قانع کند بعد از خرید همچنان تردید دارند و فکر می کنند شاید اشتباه کرده اند. آن ها مرتباً قیمت ها را مقایسه می کنند و بیشتر آن ها علاقمندند از حراج یا تخفیف های محصول اطلاعات کسب کنند. این ها نمونه ای از رفتارهای رایج خرید بین مردان است و باور کنید در هر ملیتی وجود دارد!
جالب است بدانید رفتار مردان جوان در خرید مانند زنان است و این بدان معنی است که عادات خرید در مردان متناسب با رشد سنشان تغییر می کند.

زنان چطور خرید می کنند؟
اگر مردان از مریخ هستند زنان با رفتارهایی که در خرید دارند نشان می دهند از یک سیاره ی خیلی دورتر از مریخ هستند. هدف بیشتر تجارت های الکترونیکی زنان هستند زیرا متفاوت از مردان عمل می کنند. زنان دوست دارند که با دوستانشان خرید بروند و اگر از صبح تا شب را برای خرید بگذرانند جای تعجب نیست چون در این کار استعداد دارند.
آن ها لباس های موردعلاقه شان را امتحان می کنند، بقیه رنگ های آن را درخواست می کنند، در ذهنشان آن را با بقیه لباس هایشان ست می کنند، برچسب قیمتش را می بینند، از تخفیف آن سؤال می کنند و بررسی می کنند متناسب با بودجه شان هست یا خیر. توجه داشته باشید زنان در مأموریت خرید هستند! مهم نیست زنان از فروشگاه خرید می کنند یا وب سایت. باید مدل ها و پیشنهادهای مختلف را ببینند و بررسی کنند. چه با گشتن در فروشگاه چه با نشستن روی مبل و بررسی محصولات سایت.

متفاوت های شبیه!
اگرچه عادات مردان و زنان در خرید باهم فرق دارد اما به یاد داشته باشید که انتظارات آن ها از یک فروشگاه الکترونیکی در مورد پشتیبانی مشتری، زمان بارگذاری وب سایت، امنیت و سهولت خرید مشابه یکدیگر است.

چگونه این تفاوت ها برای کسب وکار الکترونیک شما مفید خواهد بود؟
این روزها فروشگاه های الکترونیکی درصدد جذب مشتریان از فروشگاه های فیزیکی به سوی خود هستند و تا حدود زیادی موفق بوده اند. صاحبان وب سایت های فروشگاهی باید به روانشناسی رفتار مشتریان مسلط باشند. مطالعه آنچه در بالا ذکر شد و مقالات مشابه می تواند در پیدا کردن روش های جذب مشتری مؤثر باشد.

 

  1. https://lingeriebookmark.com/story9148642/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  2. https://bookmarkspy.com/story9148596/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  3. https://bookmarkshut.com/story9148337/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  4. https://fellowfavorite.com/story9148633/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  5. https://rotatesites.com/story9148520/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  6. https://binksites.com/story9148541/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  7. https://hubwebsites.com/story9148510/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  8. https://sitesrow.com/story9148562/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  9. https://mysitesname.com/story9148508/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  10. https://sites2000.com/story9148480/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA

 



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

اگر مدتی را صرف وب گردی مخصوصا در وب فارسی کرده باشید، حتما نام الِکسا (Alexa) را شنیده اید. الکسا یک سرویس رتبه بندی وب سایت ها براساس معیارهای مختلف است که در ایران بسیار با اهمیت شده و از این رو برخی از وب سایت ها نیز از هیچ روشی برای رسیدن به رتبه بهتر در آن چشم پوشی نمی کنند؛ حتی اگر قرار باشد در آن تقلب کنند هم دریغ نخواهند کرد.

الکسا (Alexa) چیست؟

الکسا (Alexa) عنوان شرکتی وابسته به سایت Amazon.com است که مقر فعلی آن در کالیفرنیای امریکا قرار دارد و خدمات آن در آدرس Alexa.com ارائه می شود. هدف از این سرویس جمع آوری اطلاعات ترافیک وب و رتبه بندی پایگاه های اینترنتی از نظر تعداد بازدیدها است که با در نظر گرفتن یک سری معیارهای محاسباتی و الگوریتم های خاص، نهایتا سایت های شبکه جهانی وب را به لحاظ میزان دیده شدن صفحات آنها رتبه بندی کرده و حتی جزئیات مفیدی در رابطه با چگونگی کاوش و رفتار مخاطبین صفحات ارائه می دهد، Alexa.com را نباید با پروژه دستیار شخصی هوشمند شرکت آمازون که در ساخت بلندگوهای این شرکت استفاده شده اشتباه گرفت، اگرچه نام این پروژه نیز Alexa می باشد اما سایت Alexa.com با این پروژه ارتباطی ندارد (صرفا تشابه اسمی می باشد).

 

تاریخچه الکسا:

الکسا در سال 1996 توسط 2 نفر به نامهای Brewster Kahle و Bruce Gilliat پایه گذاری شد. نام الکسا الهام گرفته از Royal Library of Alexandria بزرگترین کتابخانه مصر باستان قبل از میلاد یا کتابخانه سلطنتی اسکندریه است. در سال 1999 الکسا توسط شرکت آمازون به مبلغ 250 میلیون دلار خریداری شد و بعد از آن همکاریهایی با گوگل، مایکروسافت، پروژه دایرکتوری بازDMOZ و ... داشته.

 

 

اهمیت و دقت رتبه بندی الکسا (Alexa)

اما چرا رتبه الکسا برای مدیران سایت ها اهمیت زیادی دارد و آیا اساسا این رتبه بندی دقیق است؟ واقعیت این است که آمار این سرویس لزوما دقیق و کاملا براساس واقعیت نیست و تا حدودی مبتنی بر محاسبات فرضی و استقرایی است، چرا که طبق شواهد موجود منبع اصلی جمع آوری اطلاعات الکسا و پشتوانه آن، پلاگین یا تولبار (Alexa Toolbar) است که در مرورگر بازدیدکنندگان در سرتاسر دنیا نصب می شود، به فرض ممکن است تعداد زیادی از کاربران یک پایگاه اینترنتی بدون نصب تولبار از آن دیدن کنند و در مقابل سایتی دیگر به دلیل نوع فعالیتش بازدیدکننده های خاصی داشته باشد که تولبار الکسا را اکثر آنها نصب کرده باشند (معمولا وبسایت هایی که بازدیدکننده هایشان از تجربه کافی در فعالیت های وب برخوردارند رتبه الکسای بهتری نسبت به سایت های دیگر با بازدید مشابه دارند)، اما با وجود همه ی این تفاسیر نباید سایت الکسا و رتبه آن را آنقدرها هم دست کم گرفت! خواسته یا ناخواسته، رتبه الکسا جای خود را بین کاربران باز کرده و اهمیتی نسبی در عرصه وب و کسب و کارهای بر بستر اینترنت پیدا کرده است، به طور مثال تبلیغ دهنده گان بیشتر تمایل دارند که با سایت های مرتبط با اهدافشان با توجه به رتبه الکسای آنها همکاری کنند، از طرفی اطلاعات سایت الکسا بعضا در تجزیه و تحلیل بهتر و هدف گذاری مخاطبان و نیازهایشان می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد یا در مقایسه چند سایت مشابه از لحاظ محبوبیت تعیین کننده باشد، متاسفانه در این زمینه نیز برخی تلاش دارند با توصل به روش های متقلبانه اقدام به افزایش رتبه سایت خود هرچند به صورت موقت کنند، به فرض از طریق چند سیستم مختلف تولبار الکسا را نصب و به تناوب از آدرس های مد نظرشان بازدید می کنند یا با ارجاع های سیستماتیک و غیر حقیقی به آدرس های مد نظرشان افزایش رتبه کاذب ایجاد می کنند، خوشبختانه با توجه به بهبود الگوریتم های الکسا و در نظر گرفتن معیارهای مختلف در اختصاص رتبه و با بررسی پارامترهایی مانند میزان Daily Time on Site و بررسی سایت های ارجاعی در قسمت Upstream Sites می توانیم به راحتی این نوع صفحات را شناسایی کنیم و واضح است که این نوع رفتارها جزء هدر دادن وقت و به اصطلاح گول زدن خود ارزش دیگری ندارد و معمولا این افراد پس از مدتی از این کار خسته شده و مخاطبان واقعی خود را نیز از دست می دهند، به نظر بهترین راه افزایش رتبه الکسا تمرکز بر روی ایجاد محتوای مفید و جلب بازدیدکننده واقعی است.

 

 

 

بهبود رتبه الکسا

 

برای بهبود رتبه الکسا راهکارهای زیر پیشنهاد می شود:

 

- ثبت سایت در الکسا (امکان ثبت دامنه ir وجود ندارد)

- ترغیب کاربران به استفاده از تولبار الکسا

- استفاده از راهکارها و سرویس های هزینه ای الکسا

- تلاش برای افزایش بازدید سایت از طریق راهکارهای اصولی نظیر سئو و تبلیغات

- تحلیل کاربران و تلاش برای بهبود وضعیت سایت طبق خواسته کاربران

- تولید محتوا و جذب بازدیدکنندگان بیشتر

- ارائه سرویس های متنوع و رایگان برای جذب کاربران

- حفظ و توسعه مداوم طراوت، پویایی و جذابیت سایت

 

الکسا چگونه کار میکند؟

بی شک یکی از مهمترین ابزارها برای هر مدیر آمار است.

الکسا هم آمار ارائه میکند، روش کار الکسا ساده است و شاید غیر منصفانه به نظر برسد، ولی آمار الکسا خصوصا در رتبه های زیر 100 هزار بسیار به واقعیت نزدیک است و از همین رو مورد توجه وب مستر ها قرار گرفته.

الکسا بر اساس بازدید کاربرانی که نوار ابزار الکسا را در مرورگر خود نصب کرده اند، به وب سایتها رتبه می دهد و امکان بررسی آمار و تعدا بازدید کاربرانی که این نوار ابزار را نصب نکرده باشند، ندارد.

هر چند الکسا در توصیف خود به سایر منابع نیز اشاره نموده ولی واضح نیست چه منابع دیگری برای الکسا اطلاعات جمع آوری میکنند:

"Alexa computes traffic rankings by analyzing the Web usage of millions of Alexa Toolbar users and data obtained from other, diverse traffic data sources"


به تعبیر دیگر الکسا لیستی از وب سایتهای اینترنتی است که بر اساس ترافیک و تعداد بازدید مرتب سازی شده و اگر وب سایتی در منطقه خود مثلا ایران جزو 50 یا 100 وب سایت اول آن نمایش داده شود مشخص کننده ارزش بالای این سایت از لحاظ تجاری نیز خواهد بود زیرا وب سایتهای دیگر سعی می کنند با پیدا کردن سایتهای پر ترافیک از آنها برای دریافت لینک یا نمایش تبلیغات استفاده کنند که موجب افزایش در آمد و ارزش سایتهای پربازدید خواهد شد.

 

 

 

تعداد بازدید و مدت زمان لازم برای کسب رتبه الکسا (Alexa)

الگوریتم های فعلی الکسا به نحوی تعریف شده که برای اختصاص رتبه به آدرس های وب نیاز به حداقلی از اطلاعات و داده های دریافتی است لذا اگر به تازگی سایت خود را راه اندازی کرده ایم برای اینکه در قسمت نمایش اطلاعات سایت الکسا جایی داشته باشیم باید پس از عضویت و ثبت آدرس سایت خود در آن معمولا مدتی بین 1 تا 3 ماه از زمان ثبت سایت بگذرد، در این فاصله هرچه تعداد بازدیدهای سایتمان بیشتر باشد شانسمان نیز برای اختصاص رتبه بیشتر خواهد بود، بر همین اساس می توان گفت بهترین کار برای کسب رتبه بالاتر تلاش در جهت انتشار مطالب بهتر، مفیدتر و اهمیت قائل شدن برای مخاطبان است، به این ترتیب هر چقدر که فعالیت ما در وب مستمر و با کیفیت بالاتر باشد الکسا نیز به همان نسبت اهمیت بیشتری برای وبسایتمان قائل شده و حتی نوع تجزیه تحلیل و آمارهای ارائه شده آن نیز به مرور زمان متفاوت خواهد بود.
نکته 1: در سیستم الکسا هرچه عدد نهایی کوچکتر باشد یعنی رتبه سایت بالاتر و بازدید آن بیشتر است، به طور مثال سایتی که رتبه الکسای 1000 دارد از ارزش و بازدید بیشتری نسبت به سایتی که رتبه 20000 دارد، برخوردار است.
نکته 2: معمولا الکسا دو نوع رتبه کشوری و جهانی برای وبسایت ها در نظر می گیرد، رتبه کشوری تنها در صورتی نمایش داده می شود که میزان بازدید صفحات سایت از کاربران یک کشور خاص به صورت معناداری صورت بگیرد، به عبارتی در الگوریتم های الکسا برای محاسبه رتبه کشوری حداقل هایی در نظر گرفته شده است به طور مثال اگر 70 درصد بازدیدهای یک سایت با IP مربوط به کشور ایران باشد رتبه کشوری ایران در کنار رتبه جهانی برای آن سایت در نظر گرفته می شود، به همین صورت ممکن است پراکندگی IP ها به شکلی باشد که الکسا نتواند کشور خاصی را به عنوان رتبه کشوری سایت مورد نظر اختصاص دهد و صرفا برای آن رتبه جهانی در نظر بگیرد.

 

آیا می توان الکسا را فریب داد؟

بله، ولی با ایجاد ترافیک مصنوعی یا فریب الکسا برای نمایش بازدید بیشتر ، در واقع هیچ موفقیتی کسب نشده زیرا الکسا فقط آمار به شما ارائه می نماید و ارائه آمار غلط و فریب الکسا به معنی رشد ترافیک سایت نیست و تنها ممکن است برخی وب مسترها برای نمایش قدرت خود نزد کارفرما یا ایجاد موقعیت شغلی بهتر یا فریب مشتریان جهت جذب تبلیغ از این مورد غیر حرفه ای بهره برداری کنند.

 

 

 

رتبه ترافیکی الکسا چیست؟

رتبه الکسا یا جایگاه در لیست الکسا بر اساس مجموع بازدیدهای 3 ماه گذشته از یک وب سایت توسط میلیونها کاربری که تولبار یا نوار ابزار الکسا را در مرورگر خود نصب کرده اند می باشد، به نحوی که کاربری که نوار ابزار را نصب کرده به هر صفحه ای که سر می زند یک مورد بازدید برای آن صفحه از آن سایت ثبت می شود و با توجه به نوع ورود به صفحه، اینکه از جایی لینک شده یا مستقیم وارد شده و ... این اطلاعات در الکسا ذخیره می شوند.

در اولین گام الکسا یک میزان Reach ریچ و دوم تعداد بازدید از هر صفحه وب در طول روز را محاسبه می کند و اصل رتبه بندی الکسا بر اساس همین 2 مورد است.

 

رتبه الکسا یکی از سنجه های مقایسه ای است و ارزش یا اعتبار ویژه ای ندارد. از استراتژی های ماندگار برای افزایش بازدید وب سایت استفاده کنید. از روش های سریع مانند وب سایت های ویژه بهبود رنک الکسا استفاده نکنید زیرا براساس بازدیدهای تقلبی باعث بهبود رتبه الکسا می شود که در صورت قطع سرویس از شرکت مربوطه یا هنگام دریافت سرویس روش متقلبانه اجرا شده ان آشکار می شود.

 

  1. http://seopardaz.niloblog.com/p/24/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C
  2. http://seopardaz.niloblog.com/p/23/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B7%D9%84%D8%A7-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%B1-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B7%D9%84%D8%A7-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%B1
  3. http://seo55.avablog.ir/post/23/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D8%B7%D9%84%D8%A7+%D9%88+%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%B1+%E2%80%93+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C+%D9%88%D8%A8+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D8%B7%D9%84%D8%A7+%D9%88+%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%B1
  4. http://seo55.avablog.ir/post/26/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D9%85%D8%A8%D9%84+%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DB%8C+%E2%80%93+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C+%D9%88%D8%A8+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D9%85%D8%A8%D9%84+%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DB%8C
  5. http://seo55.avablog.ir/post/25/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85+%DB%8C%D8%AF%DA%A9%DB%8C
  6. http://seo55.avablog.ir/post/24/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D9%88+%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C+%E2%80%93+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D9%88%D8%A8+%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D9%88+%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C
  7. https://seo7.farsiblog.com/1399/10/10/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B7%D9%84%D8%A7-%D9%88-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%B1--%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%88%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B7%D9%84%D8%A7-%D9%88-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%B1/

 



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد
 

برحسب تعریف ، دامنه نام یکتایی است که وب سایت شما از طریق آن شناخته می شود. دامنه از یک یا چند بخش تشکیل شده است که اصطلاحا به آن label گفته می شود .

این label ها با استفاده از "." جدا می شوند . اولین label از سمت راست را Top level domain یا پسوند می نامند . برای این بخش شما گزینه های محدودی دارید و باید TLD مورد نظر خود را از فهرستی مشخص انتخاب نمایید . برای بررسی دقیق تر TLD اینجا را مطالعه نمایید . بخش بعدی نام دامنه شماست که شما در انتخاب آن آزاد هستید و می توانید هر نامی را با توجه به قوانین انتخاب نمایید . در نظر داشته باشید که کارکترهایی نظیر space " " یا - را نمی توانید در نام دامنه استفاده کنید .

نام دامنه را چگونه انتخاب کنم ؟

برای انتخاب دامنه چند شرط را لحاظ کنید، پس از آن می توانید در مورد نام دامنه تصمیم بگیرید. نام دامنه بهتر است حداقل های زیر را دارا باشد:


1 . اطلاعات هاست را توصیف کند

اگر سایت شما در زمینه اطلاع رسانی یا سرویس دهی فعالیت خواهد کرد، بهتر است نام آن توصیف کننده این فعالیت باشد. ممکن است لزوما نام دامنه شما بیان کننده اطلاعاتی که کاربر از هاست دریافت می کند نباشد ، اما این مساله در میزان اعتماد کاربر تاثیر می گذارد. خصوصا در زمان جستجو، کاربران دامنه هایی را انتخاب می کنند که به موضوع بیشتر ارتباط دارند. مگر اینکه با گذشت زمان کاربران متوجه شوند که سایت شما علی رغم نام غیرمرتبط، دارای محتوایی مرتبط با جستجوی آنهاست .

توجه : این روال در مورد شرکت هایی که می خواهند دامنه ای برای خود ثبت کنند صدق نمی کند . در این حالت کاربران به نام شرکت اعتماد دارند و نام دامنه باید همنام شرکت یا مخفف آن باشد . به راحتی به خاطر سپرده شود .

اگر دامنه شما به راحتی به خاطر سپرده شود ، بازدیدکنندگان خود را برای آینده حفظ خواهد کرد. پارامترهای متعددی در به خاطر سپردن دامنه موثرند به عنوان مثال موارد زیر را مد نظر قرار دهید :

  • اگر نام دامنه شما لغتی است فارسی که با کارکترهای انگلیسی نوشته شده است، باید عمومی ترین نوع نوشتار آن کلمه را مورد استفاده قرار دهید. به عبارت ساده تر کاربر نباید برای رسیدن به سایت شما بارها نام دامنه را به صورت غلط تایپ کند تا یکی از موارد آن پس از بارها آزمایش و خطا سایت شما را نمایش دهد!
  • تعداد کارکترهای دامنه را تا حد امکان کم کنید. اما در این کم کردن کارکتر افراط نکنید، گویا بودن دامنه برای سایتهایی که تنها ماهیت آنلاین دارند حیاتی است .

 

 

2. از نام دیگران استفاده نکنید

اعتبار شما متعلق به شماست و اعتبار دیگران متعلق به دیگران. هیچگاه بدون دلیل نام دامنه ای مشابه نام دیگران انتخاب نکنید. این مساله را خصوصا در فروشگاههای آنلاین مدنظر قرار دهید. اگر این مساله از لحاظ قانونی مشکل نداشته باشد از نظر اعتماد کاربران به شما تاثیر منفی بسیار زیادی دارد .

3 . موتورهای جستجو را مد نظر قرار دهید

قرار گرفتن کلیدواژه اصلی فعالیت سایت در نام دامنه اولویت دامنه را در جستجوها بالا می برد. این مساله را در زمان انتخاب زبان نام دامنه خود نیز لحاظ کنید. به عنوان مثال اگر شما از لغت shop به جای foroushgah استفاده کنید در جستجوهای لغت shop اولویت خواهید داشت. مخاطب خود را مد نظر قرار دهید .

شما می توانید نام دامنه را برحسب مخاطبان آن انتخاب کنید. بنابراین در گام اول بررسی کنید که ای شما گروه خاصی را مخاطب قرار می دهید ؟ (گروه سنی، شغلی، تحصیلی و...) به عنوان مثال در صورتی که مخاطبان شما افرادی هستند که به زبان انگلیسی تسلطی ندارند، بهتر است نام دامنه حاوی لغات فارسی باشد تا انگلیسی.این مورد با توجه به نوع مخاطب دسته بندی و ملاحظات متعددی خواهد داشت .

چگونه TLD (پسوند) برای دامنه خود انتخاب کنم ؟

پس از انتخاب نام دامنه شما باید پسوند دامنه خود را انتخاب کنید. در گذشته پسوند های محدودی در اختیار کاربران بود و کاربران به اجبار از میان پسوند های .com ، .net ، org , biz ، info به همراه دامنه های کشوری ، پسوندی را مناسب سایت خود انتخاب کنند. امروزه فهرست بلند بالایی از پسوند ها در اختیار کاربران گذاشته شده است که با توجه به زمینه فعالیت خود می توانند از این پسوندهای جدید استفاده کنند. البته برخی از این پسوندها احتیاج به مدرک دارند تا اجازه ثبت دامنه را به شما بدهند اما به طور کلی بسیاری از آنها بدون مدرک رسمی قابل ثبت هستند .

پس از انتخاب نام دامنه وارد سایتی نظیر http://www.whois.comشوید و نام دامنه خود را وارد نمایید. در صورت آزاد بودن دامنه ، شما می توانید درخواست ثبت دامنه خود را به شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند ارسال نمایید .

 

  1. https://seo7.farsiblog.com/1399/10/10/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%DB%8C%D8%AF%DA%A9%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86--%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%88%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%DB%8C%D8%AF%DA%A9%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86/
  2. https://seo7.farsiblog.com/1399/10/10/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%A8%D9%84-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DB%8C--%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%88%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%A8%D9%84-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DB%8C/
  3. https://seo7.farsiblog.com/1399/10/10/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C--%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%88%D8%A8-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C/
  4. https://seowebdesign.farsiblog.com/1399/10/10/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B7%D9%84%D8%A7-%D9%88-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%B1--%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%88%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B7%D9%84%D8%A7-%D9%88-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%B1/
  5. https://seowebdesign.farsiblog.com/1399/10/10/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%DB%8C%D8%AF%DA%A9%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86--%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%88%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%DB%8C%D8%AF%DA%A9%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86/

 

 


:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد
 

همانطور که در مقاله قبل توضیح دادیم، تکنیک هایی که برای فریب موتور جستجو و کسب جایگاه سریع استفاده میشوند را اصطلاحا کلاه سیاه می نامیم، این تکنیک ها عموما موجب جریمه سایت شما و از دست رفتن جایگاه بعد از مدتی کوتاه میشوند. در مقابل تولید محتوای با کیفیت و فعالیت براساس استانداردهای مورد قبول گوگل را کلاه سفید می نامیم.

اگر بخواهیم در مورد سئو کلاه خاکستری صحبت کنیم باید بر اساس تعریفی که جان اندرو، متخصص سئو بیان کرد که سئو کلاه خاکستری چیزی بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه می باشد . یعنی اگر گوگل متوجه استفاده از آن ها شود، سایت شما توسط گوگل جریمه می شود . افرادی که از قانون پیروی نمی کنند اما نمی خواهند نشان دهند که طرفدار بی قانونی هستند از تکنیک های سئو کلاه خاکستری استفاده می کنند .

تکنیک های کلاه خاکستری یا همان Gray Hat روش هایی هستند که در مرز کلاه سیاه حرکت میکنند ولی قابل تشخیص توسط گوگل نخواهند بود. تکنیک هایی که سرعت رشد شما را به شدت افزایش میدهند ولی موجب نمیشوند که وارد منطقه خطر جریمه توسط گوگل شوید. اگر توسط افراد حرفه ای انجام نشود در واقع به نوعی لبه پرتگاه و آتش راه می روند . این مثال یعنی با یک اشتباه کوچک می تواند شما را داخل پرتگاه بیندازد . به همین دلیل نمی توان خیلی مطمئن گفت که استفاده از آن جواب صد در صدی می دهد. به نوعی تکنیک های سئو کلاه سیاه و سئو کلاه خاکستری خیلی شبیه به هم هستند یعنی اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد می تواند برای افزایش رتبه وب سایت موثر واقع شود .

گوگل غیب نمی داند!

موضوع این است که گوگل به این راحتی ها هم نمی تواند تشخیص بدهد که تخلف می کنیم!

مثال می زنیم؛ از نظر گوگل، خریداری بک لینک غیر مجاز است. اما آیا گوگل به راحتی می تواند خرید بک لینک را تشخیص بدهد؟

مسلما گوگل برای این که بفهمد بک لینک ما طبیعی ست یا خریداری شده، از یک سری ترفندها استفاده می کند. برخی از این ترفندها شناخته شده اند! می توانید آن ها را تشخیص دهید، تا گوگل تصور نکند که تخلف می کنید.

پاک شدن لینک:

زمانی که لینک شما در یک وب سایت باشد و بعد از مدتی پاک شود، در صورتی که برداشته شدن لینک هایتان به صورت ناگهانی باشد و این کار چند بار تکرار شود، گوگل فکر می کند که لینک می خرید و شارژتان تمام شده! پس مراقب باشید که لینک هایتان پاک نشود!

انحصار لینک های یک بلاگ یا سایت:

زمانی که یک دسته مشخص از وبلاگ ها، فقط و فقط به شما لینک می دهند! گوگل شک می کند که شما این وبلاگ ها را راه اندازی کرده اید. پس اگر می خواهید بلاگینگ کنید و از این بلاگ ها به خودتان لینک بدهید، هر از چندگاهی از محتوای دیگر سایت ها هم استفاده کنید. گاهی به برخی وب سایت های دیگر هم لینک بدهید (مثلا به ویکی پدیا و…).

لینک سازی ناگهانی مقطعی:

به صورت ناگهانی در این هفته ۲۰۰ عدد لینک می خرید (حالا یا با تبلیغات متنی یا ریپورتاژ یا هر روش دیگر) و بعد از آن به مدت یکی دو ماه هیچ خبری از لینک نیست! خب گوگل احتمال را بر این می گذارد که این ۲۰۰ لینک را که Index کرده است، لینک هایی هستند که شما بابت آن پول داده اید! نه لینک طبیعی!

Ip های یکسان:

فرض کنید ۱۰۰-۹۰ درصد بک لینک هایی که دارید از یک ip یکسان باشند! خب این اتفاق به قدری دم خروسش پیداست که سوپرکامپیوترهای گوگل با یک نیش خند، رتبه ی شما را در نتایج جست و جو، پایین می آورند!و

 

روش های بررسی شده در این مطلب تنها بخشی از تکنیک های سئو کلاه خاکستری بوده و تکنیک های زیادی دیگری هم وجود دارد،. توانایی چگونگی استفاده از این روش ها خیلی مهم است و اگربا این روش ها اشنا نیستید با یک متخصص سئو مشورت کنید

 

  1. http://shishekar.niloblog.com/p/7/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA-%D9%85%DB%8C%D8%AE%D9%88%D8%B1%D9%86%D8%AF
  2. http://outomatdoor.blogtez.com/post12.php
  3. http://glassdoor.blogtez.com/post14.php
  4. https://shishe-door.persianblog.ir/qO4ebNWDqKF3xZEoR0my-%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D8%BA%D9%84%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA-%D9%85%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D9%86%D8%AF%D8%9F
  5. https://rahband55.persianblog.ir/DvWGwRbJxaTp7JJ3kBkk-%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C
  6. http://seoweb4.parsiblog.com/Posts/18/%d8%ac%d8%b3%d8%aa%d8%ac%d9%88%d9%8a+%d8%b5%d9%88%d8%aa%d9%8a+%d8%aa%da%a9%d9%86%d9%88%d9%84%d9%88%da%98%d9%8a+%d8%a8%d9%8a+%d9%86%d8%b8%d9%8a%d8%b1+%d9%82%d8%b1%d9%86/
  7. http://seoweb4.parsiblog.com/Posts/19/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa+%d8%b7%d9%84%d8%a7%d9%8a%d9%8a+%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%8a+%d8%b1%d8%a7%d9%87+%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2%d9%8a+%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82+%d9%88%d8%a8+%d8%b3%d8%a7%d9%8a%d8%aa+%d8%aa%d8%ac%d8%a7%d8%b1%d8%aa+%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%86%d9%8a%da%a9/

http://seowebdesigner.parsiblog.com/Posts/15/%d8%b1%d8%a7%d9%87+%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2%d9%8a+%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82+%d9%88%d8%a8+%d8%b3%d8%a7%d9%8a%d8%aa+%d8%aa%d8%ac%d8%a7%d8%b1%d8%aa+%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%86%d9%8a%da%a9/.

 


:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد
 

الگوریتم گوگل پاندا ابتدا در 23 فوریه 2011 راه اندازی شد. هدف اجرای الگوریتم گوگل پاندا، دادن امتیاز بیشتر به وبسایت های دارای محتوای جذاب و کاستن حضور سایت های بی کیفیت در نتایج جستجو بود.

الگوریتم پاندا چیست:

گوگل در سال های گذشته خلاء بزرگ محتوای مفید را جستجو حس میکرد و شاید دیگر وقت این بود که از یک جستجوگر ساده که فقط به این نگاه میکرد که یک سایت چه تعداد از یک کلمه را بیشتر دارد تا آن را در صفحه اول قرار دهد به یک جستجوگر واقعا حرفه ای و هوشمند تبدیل شود در این زمان الگوریتم پاندا که شاید موفق ترین الگوریتم گوگل پاندا بوده است پا به میان گذاشت. شاید در ابتدا مشکلات در این الگوریتم وجود داشت اما به مروز زمان سایت های بی کیفیت و بدون محتوا و اسپمر به فراموشی سپرده شدند. البته هر الگوریتم درصد خطایی دارد اما نسبت به سال های گذشته کیفیت مطالب در صفحات اول خیلی مناسب شده است.

 

این الگوریتم یکی از مهم ترین، اثرگذار ترین و البته یکی از خطرناک ترین الگوریتم های گوگل است که خیلی از سایت ها که این الگوریتم را جدی نگرفتند الان روزگار خود را در زندان گوگل سپری می کنند و بسیار نادم و پشیمان هستند.

الگوریتم پاندا تمام تمرکز خود را بر روی محتوای وب سایت ها گذاشته و سایت هایی که محتوای بی کیفیت و یا کپی در سایت خود تولید می کنند، موجب ناراحتی و بعضی اوقات هم موجب عصبانی شدن این پاندای مهربان می شوند.

البته درباره این الگوریتم هنوز همه ی اطلاعات به دست ما نرسیده است چون بخشی از این اطلاعات، جزء رمز و راز های گوگل است. اما در این مقاله به اندازه ای که رابطه ی سایت ما با این پاندای پر حاشیه خوب شود، اطلاعات کسب خواهیم کرد.

 

 

اهداف گوگل پاندا

الگوریتم پاندا چند پدیده مشکل دار در نتایج جستجو را هدف گرفته است. این اهداف شامل موارد زیر می گردند:

  • محتوای بسیار کم: صفحات اینترنتی که دارای محتوای مرتبط بسیار کمی هستند و از نظر متنی نیز بسیار قلیل می باشند. مانند صفحاتی که دارای موضوعات متنوع اما اطلاعات بسیار کمی در هر مورد هستند.
  • محتوای تکراری: محتوای کپی شده در بسیاری از جاهای اینترنت وجود دارد. تکرار محتوا حتی در سایت خود شما هم می تواند اتفاق بیفتد. زمانی که یک متن مشخص را در چندین صفحه به صورت تکراری کپی می کنید، احتمالا با این مشکل مواجه خواهید شد. به عنوان مثال یک شرکت ممکن است 10 صفحه با نام ده شهر ایجاد کند و خدمات خود را به یک شکل در هر ده صفحه تکرار کند.
  • محتوای ضعیف: صفحاتی که شامل اطلاعات بسیار کمی درباره موضوع خود هستند.
  • فقدان آتوریتی و اعتبار: محتوایی که توسط منابعی تولید می شوند که دارای اعتبار تایید شده ای نیستند. گوگل در این زمینه تاکید کرده است که سایت هایی که نمی خواهند تحت تاثیر منفی پاندا قرار گیرند، می بایست تلاش کنند تا با انتشار اطلاعات مفید، اعتبار خود را در بین کاربران افزایش دهند.
  • مزرعه محتوا (Content Farming): صفحات بسیار زیاد بی کیفیت که اغلب محتوای خود را از سایت های دیگر جمع آوری می کنند. به عنوان مثال می توان به وبسایت هایی اشاره کرد که صفحات زیادی را با موضوعات گرفته شده از کلمات کلیدی مورد جستجو در گوگل، جمع آوری می کنند و محتوای بی ارزشی را درباره آن تولید کرده و بدون اینکه خواسته کاربران را در نظر بگیرند، می خواهند رتبه های بالا در نتایج جستجو کسب کنند.
  • محتوای بی کیفیت تولید شده توسط کاربران: به عنوان مثال وب سایت هایی که صرفا پست های مهمان که معمولا بسیار کوتاه نیز هستند منتشر می کنند. این پست ها نیز که معمولا پر از غلط های املایی بوده و فاقد اطلاعات ارزشمند می باشد.
  • نسبت تبلیغ به محتوای بالا: صفحاتی که مملو از تبلیغات هستند اما محتوایی ندارند.
  • محتوای ضعیف پیرامون لینک های مشخص: محتوای ضعیفی که صرف با هدف لینک دادن به یک سایت مشخص ایجاد شده است.
  • وب سایت های بلاک شده توسط کاربران: سایت هایی که کاربران انسانی به صورت مستقیم در نتایج جستجو بلاک کرده اند.
  • محتوای نامرتبط با عبارت مورد جستجو: صفحاتی که عنوان می کنند که مطالب مرتبط با عبارت مورد جستجو ارائه می دهند اما با ورود به آن با چیز دیگری مواجه می شویم. به عنوان مثال می توان به صفحاتی اشاره کرده که تخفیف رستوران ارائه می دهند اما در بدو ورود متوجه می شوید که هیچ تخفیفی در این صفحه وجود نداشته و صرفا با تبلیغات پر شده اند.

 

 

خط قرمز های الگوریتم پاندا:

برخی از مواردی که پاندا از آن ها خوشش نمی آید، به شرح زیر است:

*کپی کردن محتوا از سایت های دیگر ممنوع (پاندا از این کار متنفر است)

*بازنشر یک مطلب در سایت ممنوع (یعنی یک مقاله را دو بار در سایت قرار دهیم)

*محتوای بی روح ممنوع (مقاله ما باید عکس، فیلم و… داشته باشد تا باب میل پاندا شود. البته گوگل بخاطر نبود تصویر در مقاله به ما را تنبیه نمیکند)

*مقالات غیر مرتبط ممنوع (یعنی مثلاً: در یک سایت آموزشی محتوای ما موزیک های جدید باشد)

*مقاله بدون کامنت ممنوع (نظرات در سایت بسیار اهمیت دارد، البته اگر مقاله ای کامنت نداشته باشد گوگل با آن برخورد نمی کند و برای تاکید بیشتر است که این نکته در اینجا عنوان شده)

*استفاده بیش از حد از تبلیغات در سایت ممنوع (تبلیغات نباید به اندازه ای باشد که کاربر را از سایت فراری دهد)

*بروز نکردن مطالب قدیمی ممنوع (البته منظور مطالبی است که نیاز به بروز رسانی دارند و در حقیقت منسوخ شده اند)

 

الگوریتم پاندا حرف حسابش چیست؟!

الگوریتم پاندا خواستار محتوای با کیفیت است، و به لطف گوگل تا دو سال آینده در اینترنت درباره همه چیز محتوا وجود دارد و در آن زمان، همه ی سایت ها متخصص تولید محتوا شده اند(البته محتوایی با کیفیت متوسط) و وب سایتی معتبر محسوب می شود که محتوای خاص و باکیفیت تولید کند.

 

در هنگام آپدیت های جدید گوگل، جزییات مرتبط با آن را حتما مطالعه کنید تا از سلامت سایت خود با توجه به موارد نهی شده در این آپدیت ها باخبر شوید. اگر احیانا بعد از آپدیت مشخصی دچار کاهش ترافیک شدید و مطمئن بودید که علت این امر ناشی از قصور شماست، مشکل مورد نظر را حل کرده و از طریق وبمستر درخواست بخشش از گوگل کنید.

 

  1. http://seo-webkar.famblog.ir/post/16
  2. http://seowebkar.avablog.ir/post/20/%D8%B3%D8%A6%D9%88+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C+%DB%8C%DA%A9+%D8%A7%D9%88%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%AA+%D8%A7%D8%B3%D8%AA
  3. http://seokaranweb.blogtez.com/post16.php
  4. http://web-seo.bigsite.ir/post-178689.html
  5. http://seokar-iran5..com/post/13
  6. http://seo-webkar.bigsite.ir/post-179500.html
  7. http://web-designing-seo.aramblog.ir/post/17
  8. http://seosaz20.parsiblog.com/Posts/22/ERP+%d8%af%d8%b1+%d8%b3%d8%a7%d9%8a%d8%aa+%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87%d9%8a/

 



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد
 
 

Schema مبنایی است برای یادگیری، قضاوت و تفسیر ما از جهانی که در آن زندگی می کنیم. در این مقاله می خواهیم به شما کمک کنیم تا مفهوم schema را درک کرده و از نقش آن در قضاوت و تصمیم گیری ها آشنا شوید.

مجموعۀ یکپارچه و سازمان سافته ای از اطلاعات و تجربیات schema های ما را شکل می دهند. schema ها مانند یک مدل و الگویی هستند که معیار و ابزار برای فهم محیط پیرامون و اطلاعاتی است که دریافت می کنیم.

schema یک چارچوب یا مفهوم شناختی است که به ما کمک می کند اطلاعات را سازمان دهی و تفسیر کنیم.

 

Schema چیست؟

Schema مجموعه ای از اطلاعات کوچک است که بیانی مشخص و از پیش تعیین شده در سایت قرار میگیرند. این روش از نشانه گذاری کار، تجزیه و تحلیل اطلاعات سایت را برای موتورهای جستجو خیلی ساده تر و موثر تر کرده و موتور های جستجو قادر خواهند بود نتایجی را که مرتبط با سوال جستجو شده کاربر باشد به نمایش بگذارند.

 

تاریخچه schema

schema بعنوان یک مفهوم پایه در ابتدا توسط یک روانشناس بریتانیایی به نام فردریک بارتلت (Frederic Bartlett) و بعنوان بخشی از نظریه یادگیری وی به کار گرفته شدند. نظریه بارتلت می گفت که شناخت ما از جهان با شبکه ای از ساختارهای روانیِ انتزاعی شکل می گیرد.

فرایندهایی که schema به طریق آنها تعدیل و یا تغییر می کنند، ادغام (جذب) و تطبیق نام دارند. در ادغام، اطلاعات جدید در schema های از پیش موجود تلفیق می شود. در فرایند تطبیق، وقتی یک شخص اطلاعات جدیدی می آموز و تجارب جدیدی کسب می کند، ممکن است schema های موجود تغییر داده شوند یا schema های جدیدی شکل بگیرند.

یک مثال از فرایند ادغام و تطبیق

زمانی که شما برای اولین بار به یک کشوری با فرهنگ متفاوت سفر می کنید، در ابتدا سعی می کنید آن فرهنگ را بر اساس دیدگاه، آموخته ها و تفکرات موجود خود قضاوت کنید (ادغام یا جذب) ولی در ادامه با توجه یادگیری ها و دریافت اطلاعات بیشتر schema شما تغییر پیدا می کند و قضاوت های شما نیز بر اساس schema جدید خواهد بود (تطبیق).

Schema.org

Schema.org در سال 2011 با عنوان همکار تجاری موتورهای جستجوی اصلی شامل گوگل، یاهو و بینگ فعالیت خود را شروع و وظیفه استانداردسازی زبان نشانه گذاری و یکپارچه سازی آن را برعهده گرفت. دستورالعملهای قرار گرفته در این سایت برای موتورهای جستجو بیشتر قابل درک بوده و نمونههای عملی زیادی در آن پیدا میشود.

هدف از این زبان نشانهگذاری جایگزینی آن با بکلینک و کاهش ارزش لینک بوده است.

 

در ابتدا

در ابتدا باید گفت schema.org زبان نمی باشد. بلکه مرجعی از microdata می باشد. سه زبان برای نشانه گذاری وجود دارد:

microdata microformats ، RDFa. Schema.org و دارای مفهوم هایی است که موتورهای جستجو همه آن را پذیرفته و به عنوان زبان استاندارد انتخاب کرده اند.

گوگل بارها حمایت خود را از Shema.org ذکر کرده است.

در schema.org راه های مختلفی برای نشانه گذاری وجود دارد که در ادامه برخی از آنها را معرفی خواهی کرد:

 

اتفاقات و رویدادها

schema به شما فرصت تعریف یک رویداد را میدهد. اطلاعاتی مانند تاریخ، زمان، مکان و سایر اطلاعات رویداد را میتوان به زبانی ساده برای گوگل تعیین کرد.

 

geotag و تجارت

schema امکان نشانه گذاری آدرس و اطلاعات تماس خود را فراهم میکند .با استفاده از قابلیت place و یا geocordinates میتوان مکان خود را مشخص تر کرد.

 

مشاغل و مدیریت اعتبار

بخش مشاغل از schema جدیدترین بخش است و امکان نمایش آن به صورت rich snippets در SERP موجود است. در بخش مدیریت اعتبار با استفاده از schema می توان صفحه های مرتبط با افراد و همچنین اطلاعات جزئی مرتبط با آنها را مشخص نمود. با داشتن اطلاعات اولیه ای از html میتوان نشانه گذاری معنایی سایت خود را آغاز کرد.

 

نشانه گذاری معنایی و ارتباط با CTR

یکی از جالبترین مزایای نشانه گذاری معنایی، بهبود نتیجه شما در نتایج جستجو توسط Rich Snippets است. نشانه گذاری سبب میشود اطلاعات مفیدتری را گوگل در کنار نتایج سایت شما توسط Rich Snippets نشان داد و در نتیجه نرخ کلیک افزایش یابد. براساس آمار این قابلیت باعث افزایش CTR به مقدار 15 تا 30 درصد میشود.

نشانه گذاری صفحات سایت عملی سخت است و بایستی برای تمامی صفحات به صورت دستی وارد شود. در تعداد زیادی از سیستمهای مدیریت محتوا با طرحریزی درست ساختار صفحات امکان انجام این نشانهگذاری برای تمامی محصولات و صفحات وجود دارد.

شما بعد از انجام این کارها توسط ابزار Structured Data Testing Tool در گوگل میتوانید نحوه درست بودن عملکرد تمامی دستورالعملها را بررسی کنید.

 

نشانهگذاری schema و بهبود سئو

با آنکه مت کات گفته بود نشانهگذاری توسط وبسایت مذکور الزاما برابر با رنک بهتر برای وبسایت وبمستران نیست اما بایستی گفت که هدف آن نه رنک بالاتر بلکه رنک صحیح است. علاوه بر این میتواند باعث بهبود CTR و افزایش شانس نمایش یافتن در نتایج جستجوی گوگل و یا قابلیتی همانند با Google Recipe View شود. زمانی که کد HTML وبسایت شما دارای ریزدادههای schema است، موتورهای جستجو بهتر محتوای مطلب سایت شما را تشریح و به دنبال آن باعث افزایش امکان دیده شدن شما و تشخیص کلمات کلیدی اصلی به وسیله گوگل میشوند.

 

نشانه گذاری صفحات سایت کاری دشوار است مخصوصا اگر سایت شما دارای صدها و شاید هم هزاران صفحه باشد. نشانه گذاری باید به صورت دستی برای همه صفحات سایت وارد شود با یک عالمه کار بیشتر برای سایت های بزرگتر.البته در بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا و با طرح ریزی صحیح ساختار صفحات میتوان این نشانه گذاری را به صورت یکباره برای تمامی محصولات و صفحات سایت انجام داد.

 

  1. http://seowebmaster10.parsiblog.com/Posts/18/%d9%8a%da%a9%d9%be%d8%a7%d8%b1%da%86%d9%87+%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%8a+%d9%88%d8%a8%d8%b3%d8%a7%d9%8a%d8%aa+%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87%d9%8a/
  2. http://seo1webdesigner.parsiblog.com/Posts/25/%da%a9%d9%86%d9%8a%d8%a8%d8%a7%d9%84%d9%8a%d8%b2%d9%8a%d8%b4%d9%86+(Cannibalization)+%d9%8a%d8%a7+%d9%87%d9%85+%d9%86%d9%88%d8%b9+%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b1%d9%8a+%da%86%d9%8a%d8%b3%d8%aa%d8%9f/
  3. http://seo155.b88.ir/archive1399-10-1.html
  4. http://seo1.b88.ir/archive1399-10-1.html
  5. http://seokav.b88.ir/archive1399-10-1.html
  6. http://seokav1.deyblog.ir/post/13
  7. http://seowebkar.deyblog.ir/post/13
  8. http://webdesigner55.deyblog.ir/post/14
  9. http://seokar.royablog.ir/post/13/%D8%A7%D9%87%D9%85%D9%8A%D8%AA+%D8%B1%D9%8A%DA%86+%D8%A7%D8%B3%D9%86%D9%8A%D9%BE%D8%AA+%D8%AF%D8%B1+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%D9%8A
  10. https://seoweb.blogiran.net/Post/5/How-much-does-a-website-design-cost.html

 

 


:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد
 

برای اینکه افراد بیشتری را جذب سایت خود کنید، باید برای کسب رتبه بالاتر از گوگل تلاش کنید. در این راه سئو میتواند به شما کمک کند. برای این کار باید محتوای وب سایتتان را براساس کلماتی که مردم بیشتر از آن استفاده میکنند بهینه کنید. هدف شما از راه اندازی یک وب سایت میتواند فروش محصولاتتان، ارائه ی مقالات علمی یا خبرنامه باشد. شما باید افراد را برای هدف خود از راه اندازی وب سایت متقاعد کنید تا در زمان های دیگر به سایت شما برگردند.

search intent یا هدف جستجو چیست؟

هدف جستجو یا search intent برای یافتن دلیل یک جستجوی خاص توسط مردم باید انجام شود. چرا افراد جستجو می کنند؟
آن ها جستجو می کنند چراکه سوالی در ذهن دارند و می خواهند پاسخی برای آن بیابند. آیا آن ها برای یک وب سایت خاص جستجو می کنند؟ یا آن ها به دنبال چیزی هستند که قصد خریدش را دارند؟
بالای یک سال است که گوگل قادر است هدف از جستجوی مردم را تشخیص دهد. گوگل می خواهد به صفحاتی بالاترین رتبه را دهد که بیشترین تطابق را هم با کلمات مورد جستجو و هم با هدف از جستجوی یک پرسش خاص دارند. به همین دلیل است که تناسب محتویات وب سایت با هدف از جستجوی افراد ضرورت دارد.

 

هدف کلمات کلیدی اصلی
کلماتی که افراد در جستجوهای خود استفاده می کنند اطلاعاتی در مورد اهداف کاربران ارائه می دهد. اگر مردم کلماتی مانند خرید، معامله، تخفیف استفاده کنند، آن ها قطعا مستعد خرید هستند. اگر مردم کلماتی مانند اطلاعات، چگونه، بهترین راه را در جستجوی خود استفاده کنند احتمالا هدف جستجوی آن ها کسب اطلاعات است.

 

 

4 نوع از اهداف جستجو وجود دارد:

 

1- تحقیقات تجاری یا Commercial investigation
بسیاری از افراد قصد خرید در آینده را دارند اما تحقیقات اولیه خودشان را از طریق وب انجام میدهند. بهترین ماشین لباس شویی کدام است؟ کدام افزونه سئو مفید است؟ این افراد قصد انجام تراکنش دارند اما به زمان بیشتری برای متقاعد شدن نیاز دارند. این نوع از هدف از جستجو معمولا جستجو با هدف تحقیقات تجاری نامیده می شود.

 

2- اطلاع رسانی یا Informational intent
نوع اول، اطلاع رسانی است. بسیاری از جستجوها که توسط افراد در اینترنت انجام می گیرد به منظور کسب اطلاعات است. اطلاعات در مورد آب و هوا، آموزش کودکان، سئو یا بهینه سازی سایت و یا هرچیزی دیگری می¬ تواند باشد. در این موارد، افراد یک سوال خاص در ذهن دارند یا می خواهند درباره یک موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنند.

3- هدف تراکنشی یا Transactional intent
نوع سوم از هدف جستجو، هدف تراکنشی است. بسیاری از افراد بصورت آنلاین خرید می کنند و به دنبال بهترین خرید از طریق وب هستند. تمام افرادی که به دنبال خرید هستند در زمره جستجو با هدف خرید قرار می گیرند.

 

4- هدف ناوبری یا Navigational intent
نوع دوم، هدف ناوبری یا هدایت کننده است. افراد با این هدف سعی می کنند تا به یک وب سایت خاص دسترسی پیدا کنند. برای مثال افرادی که معمولا کلمه “فیس بوک” را جستجو می کنند، معمولا قصد دارند به سایت فیس بوک بروند.
کسب رتبه بالا برای یک عبارت ناوبری زمانی برای ترافیک ارگانیک وب سایت شما سودمند است که سایت شما هدف از جستجوی افراد باشد. چند سال گذشته، یوست افزونه گوگل آنالیتیکس را به گزینه های خود اضافه کرده است و توانسته روی عبارت “گوگل آنالیتیکس” رتبه بسیار بالایی را دریافت کند. این در حالی است که این موضوع ترافیکی برای یوست ایجاد نکرده است چرا که افراد به دنبال سایت گوگل آنالیتیکس بودند و تقریبا هیچکدام به دنبال افزونه ی یوست نبوده اند.

 

چگونه محتوا را با توجه به هدف از جستجو بهینه سازی کنید؟
شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که یک صفحه فرود متناسب با هدف جستجوی مخاطبان شماست. اگر مردم به دنبال کسب اطلاعات هستند، احتمالا نمی خواهید صفحه محصولاتتان برای آن ها نمایش داده شود و یا اگر افراد به دنبال خرید محصولی هستند نباید آن ها را درگیر مقالات طولانی و خسته کننده کنید و باید آن ها را به صفحه خرید هدایت کنید.
صفحات محصولات خودتون را برای کلمات کلیدی تجاری محرک بهینه سازی کنید. اگر شما لوازم ورزشی را بفروش می رسانید، می توانید به عنوان مثال یک صفحه محصول را برای “خرید لوازم ورزشی” بهینه سازی کنید. شاید شما مقاله ای در مورد لوازم ورزشی داشته باشید. مثلا می توانید این مقاله را برای عبارت “نحوه استفاده از لوازم ورزشی” بهینه کنید.
مشخص کردن هدف از جستجو برای یک عبارت کلیدی کار دشواری است. شاید کاربران مختلف هدف های متفاوتی داشته باشند اما در نهایت به یک صفحه مشابه هدایت شوند. اگر می خواهید بیشتر در مورد هدف مخاطبان مورد نظرتان بدانید، بهترین راه این است که از آن ها بپرسید. شما می توانید یک نظر سنجی کوچک داشته باشید، حاوی سوالاتی در مورد اینکه به دنبال چه چیزی در جستجوی خود هستند. این روش به احتمال زیاد بینش بیشتری نسبت به هدف موردنظرتان خواهد داد.

نتیجه گیری
این موضوع بسیار مهم است که محتوایی که در حال نوشتن آن هستید هم با کلمات و هم با هدف از جستجوی افراد متناسب باشد. اطمینان حاصل کنید که صفحه شما شامل اطلاعاتی است که افراد در جستجوی آن هستند و یا اگر افراد مستعد خرید یکی از محصولات شما هستند، آن ها را به صفحات فروش هدایت کنید.

 

  1. http://seoweb5.bestblog.ir/post/27
  2. http://webdesigning.bestblog.ir/post/31
  3. http://seo.limoblog.ir/post-24.html
  4. http://seoinweb.azadblog.com/post-200897.html
  5. http://seosaz.azadblog.com/post-200898.html
  6. http://web-designer.bigsite.ir/post-178684.html
  7. http://seowebkaran98..com/post/24
  8. http://webdesigner.chatblog.ir/post/20
  9. http://web.chatblog.ir/post/16
  10. http://seokaran-web.niloblog.com/p/15/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D9%87%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A7%D9%88%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%AF

 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

مطالب کاربردی در زمینه دوربین مداربسته ، نصب دوربین مداربسته و هر آنچه شما در خصوص صنعت حفاظت تصویری لازم دارید.

  1. https://online-tejarat.vistablog.ir/post/2
  2. https://online-tejarat.vistablog.ir/post/9
  3. https://online-tejarat.vistablog.ir/post/7
  4. https://online-tejarat.vistablog.ir/post/4
  5. https://tejarat-farda.vistablog.ir/post/2
  6. https://tejarat-farda.vistablog.ir/post/8
  7. https://tejarat-farda.vistablog.ir/post/6
  8. https://tejarat-farda.vistablog.ir/post/4
  9. https://webinja.vistablog.ir/post/4
  10. https://webinja.vistablog.ir/post/6
  11. https://webinja.vistablog.ir/post/8
  12. https://webinja.vistablog.ir/post/2
  13. https://webkaran.vistablog.ir/post/2
  14. https://webkaran.vistablog.ir/post/8
  15. https://webkaran.vistablog.ir/post/6
  16. https://webkaran.vistablog.ir/post/4
  17. https://webpardaz.vistablog.ir/post/4
  18. https://webpardaz.vistablog.ir/post/6
  19. https://webpardaz.vistablog.ir/post/8
  20. https://webpardaz.vistablog.ir/post/2
  21. https://tejaratfarda.farsiblog.com/1399/10/15/%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%AD%D9%84-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D9%88%D8%B1%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C/
  22. https://tejaratfarda.farsiblog.com/1399/10/15/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D9%87%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA/
  23. https://tejaratfarda.farsiblog.com/1399/10/15/%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%A7%D9%84-2010-%D8%AA%D8%A7%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%86-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA/
  24. https://tejaratfarda.farsiblog.com/1399/10/15/%D8%A7%D8%A8%D9%87%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%84%D9%88%DA%98%DB%8C-%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5-%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87-/
  25. http://tejarat-online.shoplogger.ir/post/12
  26. http://tejarat-online.shoplogger.ir/post/10
  27. http://tejarat-online.shoplogger.ir/post/8
  28. http://tejarat-online.shoplogger.ir/post/6
  29. http://webinja.shoplogger.ir/post/6
  30. http://webinja.shoplogger.ir/post/12
  31. http://webinja.shoplogger.ir/post/10


:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

طراحی سایت خدماتی – طراحی سایت شرکت خدماتیطراحی سایت خدماتی چه زمانی برای یک تجارت مطرح می شود؟ بیاید نخست نگاهی به زمینه های تجاری در سطح اینترنت بیندازیم. امروزه کسب و کار هایی که به دنبال طراحی سایت هستند به سه دسته تقسیم می شوند. کسب و کارهایی که تولیدات خود را برای فروش قرار داده اند، سایت هایی که محصولات دیگر برندها را در اختیار مشتریان قرار می دهند و سایت هایی که خدماتی را به کاربر ارائه می دهند. سایت های خدماتی بدون اینکه هیچ گونه کالای فیزیکی را در اختیار کاربر بگذارند آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند.
طراحی سایت شرکت خدماتی برای مشاغل متفاوتی انجام می شود. طراحی سایت خدماتی برای مشاغلی مانند آرایشگاه ها، مراکز آموزشی، شرکت های مشاوره ای، هتل ها و حتی شرکت های طراحی سایت و سئو قابل اجرا است. ما در شرکت طراحی سایت رایان به پشتوانه تجربه خود در زمینه راه اندازی سایت خدماتی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستیم.
با توجه به گسترش شرکت های خدماتی در سطح اینترنت ایجاد وب سایت خدماتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شده است. دامنه ساخت سایت خدماتی بسیار وسیع است. شما با توجه به نوع تجارت خود می توانید از طراحی سایت خدماتی استفاده کنید. ایجاد وب سایت خدماتی یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین گزینه ها برای تبلیغات خدمات است. طراحی سایت خدماتی می تواند به تجارت شما رنگ و بویی دوباره ببخشد.
صرف از نظر از نوع خدمات شما، طراحی وب سایت خدماتی آینده تجاری شما را به کلی دگرگون خواهد کرد. شرکت رایان با اتکا خلاقیت و قدرت تیم‌ ساخت سایت خدماتی خود، طراحی سایت خدماتی شما را به بهترین نحو ممکن انجام می دهد.

 

طراحی سایت فروشگاهیشرکت طراحی وب سایت

چه شرکت هایی به طراحی سایت خدماتی نیاز دارند؟

دامنه مشاغل خدماتی به قدری وسیع است که می توان بسیاری از شغل ها را در این دسته جای داد. طراحی سایت خدماتی برای تمام مشاغلی که به نوعی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند، ضرورت دارد. ایجاد وب سایت خدماتی در مقایسه با دیگر طراحی ها از اهمیت بالاتری برخوردار است. چرا که در این تجارت ها هیچ کالا و محصولی وجود نداشته و تنها چیزی که در اختیار کاربر قرار می گیرد، یک نوع خدمات است. طراحی سایت خدماتی بهترین راه برای تبلیغ تخصص و خدمات شما هستند.
در ادامه به برخی از مشاغل خدماتی که نیاز به طراحی سایت خدماتی دارند اشاره خواهیم کرد. شما می توانید با توجه به تخصص و خدماتی که ارائه می دهید، طراحی وب سایت خدماتی خود را به شرکت رایان واگذار کنید

نکات مهم طراحی وب سایت خدماتی

  • راه اندازی سایت خدماتی برای شرکت هایی که در زمینه مشاوره فعالیت دارند. شرکت هایی که خدمات مشاوره ای ارائه می دهند، شامل شرکت های متفاوتی می شوند. ایجاد وب سایت خدماتی می تواند کیفیت مشاوره های شما را از میان سایر مشاوران متمایز کند.
  • ایجاد وب سایت خدماتی برای شرکتی که خدمات طراحی سایت را ارائه می دهد.
  • طراحی وب سایت خدماتی برای تجارتی که در زمینه بهینه سازی سایت فعالیت دارد.
  • ایجاد وب سایت خدماتی برای دفاتر مشاوره وکلای آنلاین و مشاورین روانشناسی
  • طراحی وب سایت خدماتی ممکن است برای یک پزشک انجام شود.
  • شرکت های خدماتی و رسانه ای نیز می توانند از مزایای ایجاد وب سایت خدماتی بهره مند شوند.
  • شرکت هایی که در زمینه ساخت و ساز فعالیت دارند نیز می توانند با استفاده از طراحی سایت خدماتی تجارت خود را متحول کنند.
  • ایجاد وب سایت خدماتی برای شرکت هایی که خدمات نظافت منزل و باربری را ارائه می دهند نیز می تواند بازدهی این تجارت را به کلی ارتقا بخشد.
  • طراحی وب سایت خدماتی برای مراکزی که خدمات ترجمه و نگارش مقالات را ارائه می دهند نیز حائز اهمیت است.
  • طراحی سایت خدماتی برای مراکز تعمیر و نگهداری لوازم خانگی، رنگ و بوی تازه ای به این تجارت می بخشد.

 

طراحی سایت خدماتی می تواند ساز و کار یک تجارت را به کلی تغییر دهد. چرا که در طراحی سایت خدماتی، خدماتی که در یک مرکز ارائه می شود به بهترین شکل ممکن به مخاطبان و کاربران معرفی می شوند. از این رو تجارت هایی که در زمینه ارائه خدمات فعالیت دارند، می توانند با استفاده از ساخت سایت خدماتی تحولات اساسی در تجارت خود به وجود بیاورند.
شرکت طراحی سایت رایان، طراحی سایت خدماتی شما را با توجه به خدمات منحصر به فردی که در تجارت شما در اختیار کاربران گذاشته می شود، انجام خواهد داد. شما می توانید مشخصات و خدمات منحصر به فرد تجارت خود را با مشاوران شرکت رایان در میان گذاشته و طراحی وب سایت خدماتی را متناسب با خدمات خود تحویل بگیرید. ما در شرکت رایان طراحی سایت خدماتی شما را به نحو احسنت و با در نظر گرفتن نوع و خدمات تجارت شما ساخت سایت خدماتی شما را انجام دهیم. ما برای اطمینان از رضایت شما و بازدهی مناسب سایت، پس از طراحی سایت خدماتی تا یک سال پشتیبانی رایگان سایت شما را نیز بر عهده خواهیم گرفت.

 

طراحی سایت تهران

طراحی سایت اختصاصی قیمت طراحی سایت

امکانات پیشنهادی در طراحی سایت خدماتی

امکاناتی که در طراحی سایت خدماتی شما گنجانده می شود، با توجه به نوع و گستره ی خدمات شما متفاوت خواهد بود. شرکت رایان با در نظر گرفتن ویژگی های منحصر به فرد خدمات شما طراحی سایت خدماتی شما را انجام داده و امکانات مورد نیاز را در آن می گنجاند؛ اما به طور کلی در یک سایت خدماتی امکاناتی از این دست را مشاهده خواهیم کرد:
امکانات پیشنهادی در طراحی سایت خدماتی

  1. در طراحی سایت خدماتی باید نمونه هایی از خدمات در اختیار کاربر گذاشته شده است.
  2. کابر باید بتواند با پشتیبان آنلاین در ساخت سایت خدماتی ارتباط برقرار کند.
  3. با توجه به نوع خدمات، قابلیت تغییر زبان باید در طراحی سایت خدماتی وجود داشته باشد.
  4. پشتیبانی آنلاین و تلفنی در ساخت سایت خدماتیاز اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
  5. راه های ارتباط کاربر باید به خوبی مشخص شده باشند.
  6. نقشه سایت باید برای کاربر در طراحی سایت خدماتی گنجانده شده باشد. کابر باید بتواند به راحتی بین صفحات حرکت کند.
  7. کاربر باید بتواند برای پرداخت هزینه خدمات گزینه های متنوعی را در طراحی سایت خدماتی بیابد.
  8. در طراحی وب سایت خدماتی باید قسمتی برای ارائه نظرات و پیشنهادات مشتریان قرار داده شده باشد. کاربر باید بتواند از تجربه دیگران در خصوص استفاده از خدمات تجارت شما اطلاع پیدا کند.
  9. موقعیت مکانی مرکز خدماتی باید روی نقشه گوگل در طراحی سایت خدماتی وجود داشته باشد.
  10. تمامی خدمات با ذکر جزئیات و نکات ضروری در ساخت سایت خدماتی قرار داده شده باشد.
  11. صفحه تماس با ما و ارتباط با ما باید در ایجاد وب سایت خدماتی وجود داشته باشد.

سئو در طراحی سایت خدماتی

زمانی که سخن از طراحی سایت خدماتی و یا طراحی سایت به میان می آید، مهمترین و اثر گذار ترین نکته، سئو سایت است. سئو و یا بهینه سازی راه اندازی سایت خدماتی همان کلید موفقیت طراحی سایت خدماتی به شمار می آید. استفاده از گرافیک بی نهایت قدرتمند نمی تواند آینده تجارت خدماتی شما را بیمه کند. وجود طراحی های بسیار نوین و خلاقانه چیزی نیست که کاربر را دوباره به سایت شما باز می گرداند. استفاده از عکس ها و تصویر های خیره کننده راز موفقیت سایت شما نخواهد بود.

سئو تنها حقیقتی است که کاربر را دوباره و دوباره به طراحی سایت خدماتی شما باز می گرداند. ما در شرکت رایان در کنار تیم قدرتمند کارشناسان سئو که در زمینه ایجاد وب سایت خدماتی فعالیت دارند، رتبه سایت شما را به جایگاه مناسبی خواهیم رساند. رتبه ای که از طرف گوگل به طراحی سایت خدماتی شما تعلق می گیرد، آینده طراحی سایت خدماتی شما را مشخص خواهد کرد. اینکه سایت خدماتی شما در صفحات نخست نمایش نتایج گوگل برای کاربر به نمایش گذاشته شود و یا در صفحات انتهایی، ترافیک سایت را تعیین خواهد کرد. هرچه سئو سایت قوی تر پیاده سازی شده باشد و الگوریتم های گوگل به درستی رعایت شده باشند، سایت نتایج بسیار بهتری را بدست خواهد آورد.

بهینه سازی سایت رتبه سایت را ارتقا می بخشد. از این رو برخورداری از بهینه سازی اصولی در راه اندازی سایت خدماتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. هر چه رتبه سایت در جایگاه بالاتری قرار داشته باشد، کاربران بیشتری را به خود جذب خواهد کرد. سئو کاران شرکت رایان به خوبی با اصول و قواعد سئو آشنا بوده و به بهترین نحو ممکن سئو طراحی سایت خدماتی شما را بهینه سازی می کنند.

ما در شرکت رایان در وهله اول به کیفیت و خروجی طراحی سایت شما می اندیشیم. از این رو پس از طراحی یک سال پشتیبانی رایگان سایت را نیز برعهده خواهیم داشت. ما در راه اندازی سایت خدماتی به دنبال جلب رضایت شما و افزایش بازدهی تجارت شما هستیم. هزینه طراحی وب سایت خدماتی با توجه به امکانات و ویژگی های سایت شما می تواند متغیر باشد.

شما می توانید ضمن تماس با بخش مشاوره و پشتیبانی شرکت طراحی سایت رایان و یا از طریق فرم برآورد هزینه طراحی سایت از میزان بودجه مورد نیاز برای طراحی سایت خدماتی اطلاع پیدا کنید. شما می توانید تمام ویژگی های مد نظر خود را با مشاوران رایان در میان گذاشته و هزینه طراحی سایت خدماتی خود را از آنها جویا شوید.

پیشنهاد می کنیم مقاله های زیر را مطالعه کنید:

شرکت طراحی سایت ساخت سایت طراحی سایت شرکتی



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()